Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Ser du frem til Baldur's Gate-remaket?

  • 47%Ja!
  • 30%Nej!
  • 23%Ved ikke endnu

Dreng bortløbet på grund af COD4, fundet død

6. nov. 2008 08:16En 15 år gammel dreng, der tilbage i oktober løb væk hjemmefra efter et skænderi med sine forældre, er nu blevet fundet død. Drengen løb, efter et skænderi med forældrene om, hvorvidt han måtte spille Call of Duty 4 eller ej på sin Xbox, hjemmefra med en hurtigt pakket taske. Faderen, der ikke mente, han kunne finde på at blive væk mere end et par timer, hjalp endda selv drengen med at pakke tasken.

Sagen tog dog en tragisk drejning, da drengen ikke kom hjem igen. Familien satte $25.000 op som findeløn, senere bakket op af Microsoft med yderligere $30.000, men stadig uden nogen havde set det mindste til drengen.

Brandon Crisp blev fundet den 5. november i en skov nær byen Barrie. Det ser ud til, at Brandon er død af kulde eller lignende og altså ikke er blevet myrdet.

#1: noramskull

6. nov. 2008 08:20

Forbyd computerspil! Før dem var der jo ingen børn som løb hjemmefra...

#2: Orange

6. nov. 2008 08:23

Forbyd snotdumme forældre at have ansvaret for deres børn

#3: newz-General_ONeill

6. nov. 2008 08:23

Jeg er helt enig med #1.
Det her viser jo tydeligt at computerspil er roden til alle tragedier!

For helvede, det her har jo intet reelt at gøre med spillet, men om den opdragelse forældrene ikke havde givet deres søn..

It's O'Neill.. Two l's

#4: Bllets

6. nov. 2008 08:25

#1
Nyheden er slet ikke inde på noget lignende, ingen grund til at skrive sådan noget, når nyheden ikke handler om hvor vidt det er spillet skyld eller ej.

Nu undrer jeg mig over at Microsoft giver $30.000, i det at det er Activision som udgiver COD?
Nu er det ikke fordi jeg vil sige noget negativt om MS, i det jeg selv syntes det er en flot ting at gøre.

Names are the biggest limitations in this world.

#5: mireigi

6. nov. 2008 08:30

Nu undrer jeg mig over at Microsoft giver $30.000, i det at det er Activision som udgiver COD?
Nu er det ikke fordi jeg vil sige noget negativt om MS, i det jeg selv syntes det er en flot ting at gøre.[/quote

Drengen spillede COD4 på hans XBox, så er vel logisk nok at Microsoft går ind i sagen, eftersom det er deres konsol]Bllets (#4)

//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.

#6: Mukke

6. nov. 2008 08:36

Tragiske ting sker nu engang, så hvorfor kører det op i mere end det?

Computer eller XBox kan næppe beskyldes for noget - drengen kunne lige så vel være blevet sur over at han ikke måtte se TV eller ikke måtte sove hos en kammerat etc.

Faderen, der ikke mente han kunne finde på at blive væk mere end et par timer, hjalp endda selv drengen med at pakke tasken.

Synes jeg altså ikke automatisk gør dem til "snotdumme forældre". Han har vel set at ungen trængte til at afreagere lidt og derefter køle af, og frem for at forstærke konflikten så spillede han med.

Man hører også at folk kommer til skade på legepladser. Er det så også "snotdumt" af forældre at lade deres børn frekventere legepladser?

Verden er fuld af idioter.

#7: Hald

6. nov. 2008 08:38

Forældrene havde vel forsøgt at vejlede drengen for at beskytte ham, og ville bare give ham en lærestreg da "han jo nok kom hjem igen".. så kan kun se at det er selvforskyldt af drengen og hans stædighed/vrede.. Hvis han var afhængig af at måtte spille er det jo bare ligesom narkomaner der engang imellem giver op på livet.. potato tomato..

Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!

#8: Zeales

6. nov. 2008 08:44

Hvordan kan man dø på den måde? Er han løbet så langt hjemmefra at når det begyndte at blive så koldt at han så ikke kunne komme hjem?

LEVEL3.Net

#9: domaz

6. nov. 2008 09:23

Hvordan kan man dø på den måde? Er han løbet så langt hjemmefra at når det begyndte at blive så koldt at han så ikke kunne komme hjem?Comicom (#8)

Blevet træt og lagt sig til at sove... kan være han havde et lille tæppe med og troede det var nok. Få timer efter han faldet i søvn... død...

Børn tænker ikke altid så langt frem... Hvert år dør der også fulde mennesker, af kulde fordi de ligger sig til at sove udenfor.

#10: Orange

6. nov. 2008 09:32

Tragiske ting sker nu engang, så hvorfor kører det op i mere end det?

Computer eller XBox kan næppe beskyldes for noget - drengen kunne lige så vel være blevet sur over at han ikke måtte se TV eller ikke måtte sove hos en kammerat etc.

Synes jeg altså ikke automatisk gør dem til "snotdumme forældre". Han har vel set at ungen trængte til at afreagere lidt og derefter køle af, og frem for at forstærke konflikten så spillede han med.

Man hører også at folk kommer til skade på legepladser. Er det så også "snotdumt" af forældre at lade deres børn frekventere legepladser?Mukke (#6)

Hvem siger det var hans hjælp til drengen der var dumt? Det er da tydeligt at der er seriøse mangler i opdragelsen, hvis en dreng beslutter sig for at fryse ihjel i en skov fordi han ikke må spille computer.

Hvordan kan man dø på den måde? Er han løbet så langt hjemmefra at når det begyndte at blive så koldt at han så ikke kunne komme hjem?

Der er mange der dør hvert år på grund af kulde, fordi de falder i søvn udenfor om natten. Primært pga. alkohol, men det er langtfra den eneste årsag.

#11: Tumleren

6. nov. 2008 09:42

Det er da tydeligt at der er seriøse mangler i opdragelsen, hvis en dreng beslutter sig for at fryse ihjel i en skov fordi han ikke må spille computer.Orange (#10)

Du mener, at han simpelthen besluttede sig for at dø af kulde i en skov? Det kan ikke have noget at gøre med at det måske var et uheld, og at det faktisk var meningen han bare ville løbe hjemmefra i et par timer, og så komme tilbage? Han besluttede sig simpelthen for at dø i en skov. Nemlig.

Det er jo for fanden ikke forældrenes skyld, det er heller ikke Microsoft's skyld, eller nogen andres skyld. Det er et uheld, som kan ske hvis man løber hjemmefra. Og er det pga. en dårlig opdragelse, at han løb hjemmefra? Nej sgu da. Jeg er da selv.. cyklet hjemmefra (?) et par gange - Det var på grund af et lidt for ivrigt temperament; jeg smider ikke skylden over på min opdragelse, så hvorfor skulle det være tilfældet her?

There is a fine line between genius and insanity. I have erased this line. Ham der Ctrl-V'er og er ham der er ham... lidt for tit

#12: Krischard ApS

6. nov. 2008 09:44

Det er jo klart Microsoft og forældrenes skyldTumleren (#11)

Ja, du har ret.

Es gibt eine dünne Linie zwischen Genie und Geisteskrankheit. Ich habe diese Linie gelöscht. Ham der Ctrl-V'er og er ham der er...

#13: Bada

6. nov. 2008 10:45

Grunden til at MS har spyttet penge i findeløns-kassen, er at drengen har spillet COD over Xbox Live og der har været en del snak om at han måske opholdte sig hos et andet klan-medlem. Microsoft og Xbox Live har været nævnt mange gange i forbindelse med sagen, og MS har også givet oplysninger om hans "Live-adfærd" til politiet (selvom at de normalt ikke gør dette).

#14: newz-Alx

6. nov. 2008 11:29

Drengen er jo bare snotforkælet op over begge ører. At løbe hjemmefra fordi man ikke må spille et spil.. Hold da kæft.
Ungen har garanteret siddet foran sin Xbox 17 timer om dagen, og da forældrene så endelig prøver at gøre noget ved problemet løber han væk...

Hold da op man kan være dum

#15: Genzo

6. nov. 2008 12:32

jeg har også truet engang med at løbe hjemmefra, pakkede lidt mad ned i en taske, min mor sagde bare "hyg dig" 30 min senere gik jeg hjem igen.

ungen her har bare været for stædig og været vant til at blive forkælet i hoved og røv

#16: casualdk

6. nov. 2008 12:40

Drengen er jo bare snotforkælet op over begge ører. At løbe hjemmefra fordi man ikke må spille et spil.. Hold da kæft.Alx (#14)

Som andre har nævnt tidligere kunne det jo ligeså godt være fordi han ikke måtte sove hos en kammerat, eller måske endda fordi han skulle rydde op på sit værelse. Jeg tror da det er ganske normal rebel-opførsel som barn - heldigvis ender det normalt godt når ungerne kommer hjemmefra og måske finder ud af, at det slet ikke er så sjovt at rende rundt for sig selv. Og så går man hjem igen.

Og at udlede at han var stædig og forkælet er da direkte respektløst. Hvad hvis han var faret vild? Eller som tidligere nævnt, havde lagt sig til at sove, fordi han måske var enten flov eller for irriteret til at vende hjem?

Det er da sørgeligt at så mange har så travlt med at stemple enten barnet eller forældrene som enten dumme, stædige eller uduelige.

Ja, jeg er Apple-mand. Nej, jeg er ikke per definition enig med dem.

#17: Bundy

6. nov. 2008 13:36

Jeg er også engang prøvet at stikke af hjemmefra fordi min storebror fik lov til at spille i stedet for mig - Også tog jeg disketten med spillede på med, hah! Desværre fangede min far mig dog tilfældigvis ved bussen da jeg bare var på vej ud til min mormor ;)

Linux is only free if your time has no value.

#18: Orange

6. nov. 2008 13:55

Drengen er jo bare snotforkælet op over begge ører. At løbe hjemmefra fordi man ikke må spille et spil.. Hold da kæft.
Ungen har garanteret siddet foran sin Xbox 17 timer om dagen, og da forældrene så endelig prøver at gøre noget ved problemet løber han væk...

Hold da op man kan være dumAlx (#14)

Helt enig, der er sgu ingen medlidenhed herfra.

#19: hr. værk

6. nov. 2008 14:33

Yes... Nu har jeg ikke lige læst alle kommentarerne igennem, men er der nogen der har sagt "naturlig udvælgese" endnu? For hvis man er dum nok til at løbe hjemme fra for derefter at fryse ihjel ude i en skov så har jeg lidt på fornemmelsen at man ikke er det store tab for samfundet.
Så vidt jeg kan se gjorde faderen det rigtige og det tyder da også på at de var ok forældre når de smider en dusør på drengen efter at han ikke vender tilbage så hurtigt som de forventede.

The only "-ism" that works is Darwinism

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger