Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Ser du frem til Baldur's Gate-remaket?

  • 47%Ja!
  • 30%Nej!
  • 23%Ved ikke endnu
WNZ: Dreng fik telefonbog i stedet for PS3
Billede: Sony Computer Entertainment

WNZ: Dreng fik telefonbog i stedet for PS3

5. jan. 2008 10:02En 13-årig dreng fra Californien blev slemt skuffet denne jul, da han åbnede sin julegave fra sine forældre.

Da han fjernede gavepapiret, havde han tilsyneladende fået en PlayStation 3, men inden i æsken lå der blot en telefonbog.

Forældrene, som havde købt gaven i den lokale computerforretning, klagede til forretningen, hvor sagen nu er ved at blive løst.

#1: speedfreak

5. jan. 2008 10:09

Har godt hørt, at det ikke skulle gå så godt for sony, og de har pillet usb porte og kortlæseren ud, men nu også hele maskinen.

Men på den anden side, spares der jo så end del på strømmen.

#2: newz-Digital

5. jan. 2008 10:14

Man klager over børn der spiller for meget ingen venner har, men yes sony gør noget for sagen. Nu har knægten sq da en telefonbog, så kan ha sq da få sig nogen venner. "joke mod amerikanere" hvis altså hans fede fingere kan ramme de små knapper på en telefon :P

By the time you finish reading this you realize you have wasted 3 seconds of your life

#3: newz-neglesaks

5. jan. 2008 10:30

Det er vist ved at være agurketid når selv newz.dk bringer junk som det her.

Playstation og Sony sucks iøvrigt.

http://titancity.com/blog/

#4: newz-trezno

5. jan. 2008 10:48

#3
tjaa, du fik jo lov til at komme med dine anti-sony kommentarer, så helt spildt synes du vel ikke nyheden er?

#5: tadeusz

5. jan. 2008 10:59

Glæder mig til at høre hvordan man "kom til at sende en telefon bog" !?

Corporation. An ingenious device for obtaining individual profit without individual responsibility. /Ambrose Bierce

#6: newz-Procsus

5. jan. 2008 11:03

Sådanne nyheder er sq da meget sjove at høre om, ik lyt til agurke-manden. :)

#7: vandfarve

5. jan. 2008 11:03

#5

Umiddelbart gæt: Der har været en langfingret person i den butik, hvor PS3'eren er købt. Han har simpelthen åbnet boksen meget forsigtigt på lageret, skiftet konsollen ud med en telefonbog og forseglet den igen. Hvis man har tid nok, så er det ikke umuligt.

Jeg kan eksempelvis fortælle, at en Elgiganten i nærheden, hvor jeg bor, har haft stort se samme "problemer". En tidligere ansat har stjålet indholdet af forskellige emballager, men efterladt boksene, så det så ud, som om der intet var hændt.

Bliver der nogensinde folketingsvalg i Danmark? Næppe. derbliveraldrigvalgever.tumblr.com

#8: newz-zeon

5. jan. 2008 11:03

jeg tror hvertfald ikke det bare er en fejl... for hvordan fanden havner en telefon bog i en ps3 kasse?... og damn det må være en nedren Jul..

Omg omg omg * 100 a ps3!
im so gonna go play now; Rips of paper.
/cry /cry * 5000, Wtf is this?...

tror nu mest på det sket i forretnigen, og ikke hos sony..

#9: newz-TheThufir

5. jan. 2008 11:23

Jeg har et andet gæt: Der er da en person der har været inde og købe PS3en... Og så skiftet selve PS3'en ud med en telefonbog da han kom hjem.. Og så gik tilbage i butikken og benyttede sig af sin returret :P

Det minder mig om nogen af de ting der er sket på Ebay hvor folk har købt en "psp" hvor det så viser sig bare at være kassen :P

PING? PONG!

#10: Avenger-

5. jan. 2008 11:48

Det må virkelig være nedtur, at få en ps3-kasse og så ligger der en telefonbog :P. Det er lidt i stil med hende pigen, der fik en ipod, og så lå der en finger i kassen, gad også godt vide hvad, der er sket der :)

Answers are like opium: the more you imbibe, the more you need. Which is why the sober man finds solace in mystery. - R. Scott Bakker, The Prince...

#11: newz-zorika

5. jan. 2008 11:50

#9
det kan man ikke, returretten virker ikke med brudt embalage, så det er næsten nød til at være fusk eller sjusk fra ekspidienten.

Kokain skal ikke indtages igennem pikken!

#12: newz-pederk

5. jan. 2008 11:58

#11
Det er da ikke sikkert at USA kører med de samme returrets regler som Danmark

#13: newz-Yilar

5. jan. 2008 12:33

#11 Det er ikke altid at embalagen er særlig god...

#14: Denn

5. jan. 2008 12:42

#7 - Er helt enig med din teori. Smart trick ;)

http://denn.dk - endnu en skam kedelig blog

#15: newz-Ronster

5. jan. 2008 12:53

Hmm læste historien for over en uge siden, newz plejer da at være lidt hurtigere :-)

#16: DEEF

5. jan. 2008 12:57

#11 Ikke helt korrekt.
Emballagen må gerne være brudt, den skal bare være i god stand/komplet. Så hvis idioten bag skranken ikke har tjekket om der nu også var en PS3 i kassen kan det vel godt lade sig gøre.

#17: iMan

5. jan. 2008 13:28

Hans forældre skulle have købt en 360er istedet. Der ville aldrig have været nogen problemer! ;)

"Man skal ikke kaste med terninger, hvis man selv bor i Las Vegas"

#18: mathiask

5. jan. 2008 13:31

Men er det ikke en lidt irrelevant artikel at bringe på News? Ét eller andet sted mellem fabrik og forbruger er der blevet stjålet en PS3, og lagt en telefonbog i istedet for at dække over det.

Men hov? Det er ikke engang sket i Danmark! Hvorfor læser vi om det her?!?!

#19: Hald

5. jan. 2008 13:33

personligt tror jeg at der er flere timers "underholdning" i telefonbogen, end i en PS3...

Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!

#20: Æselrytteren

5. jan. 2008 14:01

Hallo, I der ævler om returret: "Danmark har kun regler for returnering når der er tale om fjernkøb, f.eks. internethandel. Ingen detailhandel med fysisk butik har pligt til at tage varer retur så snart kunden har betalt. Det er der/I tilsyneladende mange, der ikke fatter... Nogle, f.eks. Bilka, stiller krav til, at emballagen ikke må være brudt - f.eks. på computere - og er den det, er der ingen kære mor; Åbnet = taget i brug = brugt = kan ikke returneres. Bas-freakin'-ta!

Ophavsretten er din ven!

#21: MiniatureZeus

5. jan. 2008 14:14

En af mine bekendte er bestyre i en Aldi her i Køge, og da de havde den der computer til salg, med hddrev og hele baduljen. Der var der en mand som længe havde snakket med min ven om den computer, om den var pengene værd og så videre, og til sidst havde han så købt den og fået skrevet sit navn og alt det ned på forsikringspapirene.

Dagen efter kommer manden så tilbage til for forretningen, og han forklare så at hans kone ikke synes at de havde brug for computeren og at det også var ret mange penge at bruge sådan lige, så han ville gerne have penge tilbage. Og sød som min ven er, giver han selvfølgelig kunden pengene tilbage og ønsker ham god jul og sådan noget.

Computeren, som jo er i en stor papkasse stiller han ud på lageret, senere kommer der så en, som også gerne vil købe en computer, og min ven går ud og tager en pc på lageret, men han fortryder og tager i stedet for den han lige har fået retur, og opdager så at den er markant lettere end den anden!

Da han for åbnet kassen og computeren, er den simpelthen rippet for ALT undtagen kabinet, manual og lidt krimskrams...
Og ham som havde byttet den var en ældre dansker, sådan en bedstefar type...

Så jo jeg tror sagtens på, at der har været en gut inde i forretningen og har købt PS3eren og så senere "fortrudt"...

Tjek http://roadtripping.dk når du skal til USA! "Ask not what newz can do for you. Ask what you can do for newz!"

#22: Æselrytteren

5. jan. 2008 14:23

Hæ, ja, Aldi strækker sig langt, hvad angår returnering. De tager tilsyneladende ALT retur inden for 30 dage, men da Aldi jo ikke ligefrem har et hold af it-eksperter siddende ude bagved skal man nok også regne med, at hvis man køber noget i Aldi, så er der ret stor sandsynlighed for, at man ikke er den første, der køber lige præcis den vare...

Ophavsretten er din ven!

#23: Windcape

5. jan. 2008 14:40

#20

Hvis din vare inden i IKKE er korrekt, f.eks. at du køber defekt computerudstyr, som du self. først opdager BAGEFTER, så skal det jo rettes.

Og i denne her sag, skal de jo have en PS3.

http://about.me/windcape

#24: newz-TheThufir

5. jan. 2008 15:12

#16 Korrekt! desuden er det ikke svært at sætte et nyt stykke tape på en papkasse :P

PING? PONG!

#25: newz-ZykoPeTTer

5. jan. 2008 15:42

Fejl sker, Jeg købte sidste år 2 stk Servere hos ShopITonline. Jeg blev også pænt skuffet da jeg fik to æsker vådt papir! Jeg klagede selfølgelig, men fik afvide at det var to æsker papir jeg havde bestilt, og betalt dyrt for! Fordi det skulle være en elleranden form for special papir de ikke havde pakket ordentligt ind!
Der gik adskillige telefon opgald, mailudvekslinger og ellers over en måned før jeg fik mine penge refunderet.
Det er fandme dårlig service!

Meen okay, hvis de har været nede i butikken hvor de får leveret en PS3 æske, kan jeg da godt forstå de bliver sure.
Dog er der jo også den mulighed at de selv har fjernet PS3en og smidt telefon bogen i for at få en ny.

#26: Æselrytteren

5. jan. 2008 16:28

#23

Jeg udtaler mig om varereturneringer, ikke om reklamationer. Mine indlæg har koncentreret sig om #12 og #16.

Naturligvis er der jo i denne sag tale om en "væsentlig mangel", som ligeså godt kunne have været, at sælgeren ikke havde informeret om, at den ikke kunne spille PS2-spil (hvis der var tale om den model, der ikke kan det). Det er, hvis altså kunderne ikke selv har smidt telefonbøgerne i kassen...

Ophavsretten er din ven!

#27: newz-rwzxy

5. jan. 2008 16:43

Jeg købte engang en dåse tun hvorefter jeg fandt en diamant ring til 20.000 kr inden i.

#28: cazotaro

5. jan. 2008 16:50

smagte ringen godt?

#29: newz-rwzxy

5. jan. 2008 17:00

#28

næ nej du.. jeg spiste ikke ringen. Den lå på en lille pude af silke og alt tunet var fjernet, og dåsen duftede af pebermynte.

#30: majbom

5. jan. 2008 19:46

hehe det er sq pænt nederen at få en tlf-bog i stedet for. fik selv en ps3 i julegave af kæresten, og ja, der var en ps3 i kassen :p

jeg kan ikke forstå hvorfor folk sviner sony og ps3 sådan til, hvad er det lige der er galt med den?

er vildt glad for min ps3, har haft måde den den første playstation og ps2, og 3'eren er jo for lækker.

-> #19 - ja, for dig måske, men ikke for folk der har en iq på mere end 2.

btw så har elgiganten 30 dages fuld returret, så det er ikke KUN onlinehandel der er denne mulighed ved.

//splazz

#31: knasknaz

5. jan. 2008 19:52

Mon ikke det var farmand, der gaflede PS3'en? ;)

#32: BluepaiN

5. jan. 2008 19:57

Hvorfor sker det omvendte aldrig, når der bliver omdelt telefonbøger? Ville sQ ikke have noget imod, at jeg fik en ps3.

#33: flywheel

5. jan. 2008 23:27

Der er da også mange timers underholdning i en telefonbog.

“See, you not only have to be a good coder to create a system like Linux, you have to be a sneaky bastard too.” - LBT

#34: newz-goeral

6. jan. 2008 01:18

/megalolz!
Jeg ville gerne have set hans ansigtsudtryk.

#35: newz-Seekers-

6. jan. 2008 17:01

Den næste nyhed er vel at forældrene har sagsøgt butikken for 1 mio. $...

Anyway, man må håbe at han fik nogle andre gode julegaver den aften ;)

Skriv "af sted" i et ord og bliv slasket! :)

#36: Videbæk

6. jan. 2008 18:56

#21 Det er fordi din kammerat ikke har gjort sit arbejde ordentligt :P Da jeg var bestyrer i aldi måtte vi aldrig sælge en computer, som havde været ude ved en kunde. den skulle sendes tilbage til centrallageret.

Jeg arbejder i dag i bilka, hvor vi har 14 dages returret. Ved de dyre ting, bliver der kontrolleret om varen er i kassen, når folk returnererer. Også selvom den ser uåbnet ud. nogle er gode til at lukke kasserne igen.

#37: Bateman

6. jan. 2008 19:08

Telefonbog 360'eren er altså meget federe.

Hej hej, det var bare det jeg ville sige...

#38: Mezzo

6. jan. 2008 19:37

thats just so sad :)...

((PS3 bist 1000 times better then Xskrot 360))

When there is no more room in hell the dead will walk the earth [Dawn of the dead]

#39: newz-lindhardt

6. jan. 2008 19:38

#36
Nu er reglerne så lavet om igen...
inden for 30 dage skal vi tage pc'en retur og må sælge den igen, hvis den ikke har været åbnet....
har den været åbnet skal vi sikre os at den er der :D
hvis muligt skal vi få kunden til at sende varen ind til Medion som så kontrollere at varen er intakt og udbetaler pengene

#40: froksen

6. jan. 2008 20:10

#17 Hehe :-p Nej, der ville de bare have fået et stykke papir med en henvisning til "De Gule Sider" :p

//Froksen

#41: jopsen

7. jan. 2008 00:20

Please, hvad er det her for et sted, digg?

Kan Newz ikke holde sig til nyheder der er værd at læse... Synes det bliver mere og mere plat...

Mvh. Jop... (Jonas Finnemann Jensen).

#42: psn

7. jan. 2008 00:48

og til sidst havde han så købt den og fået skrevet sit navn og alt det ned på forsikringspapirene.
#21: MiniatureZeus

Blev han så bustet - eller gav han falske oplysninger?

www.aulomen.dk/blog

#43: MiniatureZeus

7. jan. 2008 08:36

#42 psn
Ja, glemte jeg vidst at skrive, men alle de oplysninger han havde givet var selvfølgelig falske...

#41 jopsen
Hvis du kigger foran overskriften i nyheden, så står der wnz, hvilket betyder at det er en WeekendNewZ, som er de mere sjove/underlige indslag på newz.dk.

Tjek http://roadtripping.dk når du skal til USA! "Ask not what newz can do for you. Ask what you can do for newz!"

#44: newz-Valkar

7. jan. 2008 11:02

Med hensyn til returret...

Rigtigt mange butikker i Danmark yder mere service end de lovmæssigt er forpligtet til. Heldigvis.

Som det allerede er sagt gælder de 14 dages returret kun ved fjernsalg, dvs gennem andre steder end en fysisk butik.

I en butik har du kun returret/ombytningsret/reklamationsret hvis varen har en mangel, dvs ikke er som den bør være. At julegaver kan byttes er en ekstra service fra butikkerne, faktisk behøver de ikke at yde denne service. Det er bare så godt et salgsargument at langt de fleste har det.

Mange danskere tror at de altid har returret på deres varer, fordi det efterhånden er almindeligt i de fleste butikker, men det har man faktisk ikke ifølge loven.

Med hensyn til returret ved mangler:
Hvis ens vare har en mangel har man krav på at få udbedret manglen, inden for rimelig tid. Hvor lang tid det er, er dog et vidt begreb.
Hvis det er til urimelig gene at varen skal repareres andet sted, kan man udnytte sin ombytningspligt hvis dette ikke er til unødig gene eller medfører store omkostninger for butikken. Dette bruges mest om mobiltelefoner, da det er til stor gene for kunden at undvære sin mobiltelefon i mere end 14 dage. Det gælder dog sjældent for computere da man godt kan leve uden computer i 1 måned (ifølge loven... jeg er uenig).

Så husk lige gutter, at returret på ikke defekte varer er en service fra butikken, og bestemt ikke en del af købeloven.

De fleste burde faktisk tage og læse købeloven. Både forbrugere og forhandlere. Den del der omfatter handel fra butik til private fylder altså kun 3 sider og er faktisk rimeligt nem at forstå (bare husk at rimelig tid er et vidt begreb og at unødig gene er forskellige fra gang til gang).

God læselyst.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger