Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Ser du frem til Baldur's Gate-remaket?

• 47%Ja!
  • 31%Nej!
  • 23%Ved ikke endnu

Starcraft 2 release

#1: cjoey

22. jul. 2010 16:13

Laver lige en liste over steder, der har midnatsåbent i forbindelse med SC2 på tirsdag. Hvis du kender et sted, så skriv det på herunder.

- Blockbuster (alle butikker, ser det ud til).
- Gamestop (visse butikker, se hjemmesiden).
- shg.dk (Århus og Viborg).

Flere?

MitMediecenter.dk - Alt om HTPC/Mediecenter

#2: Taxwars

23. jul. 2010 18:25

Betafon i kbh.

Men der er vist flere forretninger som siger de bare sælger dem når de får dem - man kan jo ikke bruge dem på battlenet før de åbner sluserne alligevel.

Der can be no freedom of speech without anonymity.

#3: cjoey

24. jul. 2010 10:20

Jeg håber ikke at det er en tendens vi ser for meget fremover. Det tager, efter min mening, lidt charmen af at stå i kø midt om natten for et spil man har ventet længe på.

MitMediecenter.dk - Alt om HTPC/Mediecenter

#4: ÅÅÅH

27. jul. 2010 00:17

hvor længe har elgiganten mon tænkt sig at holde prisen på 249 kr? har ikke mulighed for at købe spillet inden 1. august : /

#5: ÅÅÅH

27. jul. 2010 02:46

nå, skulle bare have kigget i tilbudsavisen. det bliver indtil den 31.

anyway, så var jeg da næsten sikker på at en ny patch ville komme på udgivelsesdatoen...men det ser ikke sådan ud. æv :(

#6: svenskmand

27. jul. 2010 13:47

Nogen der også har fået en dejlig java.lang.ClassCastException: java.lang.String fra deres TomCat server da i skulle registrere StarCraft II?

Open Dungeons - A free and open source RTS in the style of Dungeon Keeper

#7: mee

27. jul. 2010 17:59

Nej, det virkede fint og magen til registreringslort skal man fandme lede længe efter.

Kræver jo B.NET konto + at spillets kode associeres med kontoen på deres side. Jeg har lige skulle hjælpe en igennem alt besværet med at oprette den skide konto + spil registrering.

Gutten pisse ligeglad med B.NET, han vil bare spille starcraft, og vi er begge rimelig pissed of på Activision/Blizzard over kravet om en konto for et skide spil.

[quote=XorpiZ (54)]Missede du den del, hvor jeg skrev (ret tydeligt endda), at beløbet var hevet ud af røven?

#8: ÅÅÅH

28. jul. 2010 03:37

nå, men hvad synes I? (jeg har det stadig ikke :p)

#9: Billy Blaze

28. jul. 2010 09:13

Jeg er ekstremt skuffet. Store dele af spillet er fantastisk(selve gameplayet er genialt), men det vigtigste for mig skuffer gevaldigt. Det er selve historien, dialogen og alt det imellem missionerne. Jeg havde en eller anden idé om at man kunne bevæge rundt med Raynor inde i Hyperion og andre steder, ligesom i Mass Effect. Det kan man ikke og det eneste man kan er at trykke på forskellige interaktive elementer. Det ville selvfølgelig ikke have gjort så meget hvis historien så bare var god, men det er den ikke. Det hele lugter langt væk af B-film, stort set alle karakterer er stereotyper og dialogen består stort set kun af one-liners. Det er så skidt at man slet ikke får lyst til at trykke på ting og få mere at vide. En fattigmands Mass Effect.

Det hjælper heller ikke at Blizzard åbenbart har brugt meget tid på at give spilleren en masse falske valg. Jeg har selvfølgelig ikke gennemført spillet, men indtil videre virker det som om at det stort set er ligegyldigt i hvilken rækkefølge man spiller missionerne, derudover skal man vist igennem dem allesammen, så ens valg er stort set ligegyldig. Det virker også til at man har masser af penge, så det eneste valg jeg sådan lige umiddelbart kan komme i tanke om er ens "research træ".

Meget ærgeligt især når selve gameplayet er godt. Starcraft 2 er uden tvivl et multiplayer spil som højest vil få 4/6 Pylons i karakter...

#10: ÅÅÅH

28. jul. 2010 21:29

ah, så repræsenterede den sidste trailer faktisk meget godt situationen...ærgeligt.

på den anden side er historie/"film"aspekterne ikke noget at råbe hurra for hverken i Starcraft I eller 99% af videospil generelt. så skuffet kan jeg ikke sige mig. det må jo tages i betragning at det primært er et multiplayer-spil (med det mener jeg altså ikke det er acceptabelt, men at det er begrænset hvor skuffet man har lov til at være :p).

#11: engelsup

29. jul. 2010 00:25

Jeg synes det er rigtig godt. Jeg må tistå jeg ikke helt forstå sammenhængen til Mass Effect? SC II er et RTS spil hvor vægten er lagt på SP RTS missioner samt multiplayer. Jeg har altid været en stor fan af rTS og spillet næsten alle af dem, i den kategoi er SCII klart det bedste. Ja måske ikke en oscar vindende historie, men stadigvæk den bedste jeg har set i et RTS spil, dog synes jeg kvinderne i det seneste RA var gode at se på ;)

Blizz har koncentreret sig om det der er vigtigt i et RTS spil, og ift. tid og resourcer er jeg glad for deres prioritering.

#12: Coney

29. jul. 2010 09:03

Jeg er ekstremt skuffet. Store dele af spillet er fantastisk(selve gameplayet er genialt), men det vigtigste for mig skuffer gevaldigt. Det er selve historien, dialogen og alt det imellem missionerne. Jeg havde en eller anden idé om at man kunne bevæge rundt med Raynor inde i Hyperion og andre steder, ligesom i Mass Effect. Det kan man ikke og det eneste man kan er at trykke på forskellige interaktive elementer. Det ville selvfølgelig ikke have gjort så meget hvis historien så bare var god, men det er den ikke. Det hele lugter langt væk af B-film, stort set alle karakterer er stereotyper og dialogen består stort set kun af one-liners. Det er så skidt at man slet ikke får lyst til at trykke på ting og få mere at vide. En fattigmands Mass Effect.

Det hjælper heller ikke at Blizzard åbenbart har brugt meget tid på at give spilleren en masse falske valg. Jeg har selvfølgelig ikke gennemført spillet, men indtil videre virker det som om at det stort set er ligegyldigt i hvilken rækkefølge man spiller missionerne, derudover skal man vist igennem dem allesammen, så ens valg er stort set ligegyldig. Det virker også til at man har masser af penge, så det eneste valg jeg sådan lige umiddelbart kan komme i tanke om er ens "research træ".

Meget ærgeligt især når selve gameplayet er godt. Starcraft 2 er uden tvivl et multiplayer spil som højest vil få 4/6 Pylons i karakter...Captain Awesome (#9)

Sørgeligt at du forventede det... Det er der jo ikke nogen der har sagt... Og du er tydeligvis ikke nået til valgene endnu:) For der er faktisk indtil flere til/fra-valg som lader til at få indflydelse på historien også i de senere spil:)

Derudover er vi bare ikke enige:P Alene multiplayer synes jeg fortjener topkarakter, simpelthen fordi det bare er super gennemarbejdet og velfungerende... Og Custom games tegner til at blive langt mere udbredt end det nogensinde var for SC eller WC3, spil som jeg, og rigtig mange andre, stadig spiller custom games i den dag idag:)

#13: Billy Blaze

29. jul. 2010 10:13

Sammenligningen mellem Mass Effect er udelukkende historien, dialogen og hvordan denne fremføres. Det burde ellers være ret tydeligt hvis man læser mit indlæg. Historien er for mig ret vigtig, især fordi det originale Starcraft var rigtig god på det punkt. Derfor ærgrer det mig lidt at det er det svage punkt i det nye spil. Personligt gider jeg ikke rigtig at trykke på de forskellige interaktive elementer, jeg gør det dog alligevel, selvom det ofte ender med at jeg skærer tænder over den ringe dialog. Det føles lidt som en spand kold vand i hovedet når man har klaret en bane.

Angående valgene, så er der nogle enkelte, men jeg havde nok forventet lidt flere, så man får den følelse af at det har betydning og at man ikke ved hvad udfaldet bliver. Det føler jeg ihvertfald ikke at det har i Starcraft 2.

Derudover ved jeg nu ikke om det er så sørgeligt at jeg havde forventet en mere åben Hyperion. Jeg har kun set lidt af de første videoer og læst et par hands-on reviews og der kunne man da sagtens få det indtryk af at det var mere interaktivt. Jeg har bare misforstået point-and-click, for at være ligesom f.eks. et adventurespil som Monkey Island, hvor man jo stadig går rundt...

The new Story Mode is essentially a point-and-click game that, for Wings of Liberty primarily, takes place on Hyperion. You play as Jim Raynor himself, walking around on the Hyperion; the Bridge, Armory, Lab and Cantina. Each has their own NPCs you can interact with, and features you can use to customise your fight against the Terran Dominion and the Zerg.

I misforstår også pænt meget mit indlæg. Det handler udelukkende om historien og ikke om noget andet. Det eneste jeg skriver er at gameplayet er genialt, hvad jeg også holder ved. Flot at nævne multiplayer og custom games, når jeg slet ikke har kommenteret det. Så lidt underligt at være uenig i mig på det punkt når jeg ikke har skrevet hvad jeg mener om det. Især fordi vi er ret enige på det punkt. Man kan ikke rose Multiplayer og custom games delen nok. Jeg spillede selv Warcraft 3 og det var i sig selv rigtig godt, men Starcraft 2 virker til at sætte barren endnu højere.

Men den del af spillet er en anden diskussion, som nok ikke bliver særlig interessant da man nok næppe kan finde nogen som synes at det er skidt... :)

#14: Coney

29. jul. 2010 10:47

Men den del af spillet er en anden diskussion, som nok ikke bliver særlig interessant da man nok næppe kan finde nogen som synes at det er skidt... :)Captain Awesome (#13)

Den del af spillet gør det til 6/6 hos mig, og derfor synes jeg det er ret relevant... Campaign er bare gravy...

#15: Billy Blaze

29. jul. 2010 11:06

Ja, det er relevant i en debat om spillet, men nu var det dig som svarede på mit indlæg som kun handlede om historien, eller mangel på samme... :)

Vi kan hurtigt blive enige om at multiplayerdelen er fantastisk, jeg vægter bare singleplayerdelen højere end dig kan jeg fornemme.

Men spillet er helt vildt gennemført, der er ikke noget som Blizzard ikke har tænkt over.

#16: Coney

29. jul. 2010 15:17

#15 Jeg synes bare der er langt fra "multiplayer er perfekt, men historien er ikke så god" til "jeg er ekstremt skuffet":)

#17: Billy Blaze

29. jul. 2010 15:19

Jeg er ekstremt skuffet over historien...

#18: Bllets

1. aug. 2010 20:29

Gutten pisse ligeglad med B.NET, han vil bare spille starcraft, og vi er begge rimelig pissed of på Activision/Blizzard over kravet om en konto for et skide spil.

Som ved masser af spil med Steam i dag? :)

Names are the biggest limitations in this world.

#19: Taxwars

2. aug. 2010 18:11

Jeg undrer mig lidt over hvor varmt grafik kortet bliver, den smækker op på 75+ når jeg starter Starcraft 2.

Må heller lige backe noget data op!

Der can be no freedom of speech without anonymity.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger