Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Ser du frem til Baldur's Gate-remaket?

• 47%Ja!
  • 31%Nej!
  • 23%Ved ikke endnu

Hjælp til min bacheloropgave omkring lan-party!

#1: EvildeadIII

22. maj 2011 21:12

Mit navn er Thomas Mørk aka EvildeadIII og som en del af min bacheloropgave i E-koncept udvikling på Copenhagen School of Design and Technology har jeg udarbejdet dette spørgeskema omkring computerspil og Lan-party. Det tager højst 5 minutter og det er 100 % anonymt.

Du er også meget velkommen til at videresende linket til venner og familie, samt dele det på diverse computerspil hjemmesider, det vil være en stor hjælp. Jeg udlodder en gaveæske med 2 biograf billetter + cola og popcorn som jeg trækker lod om mellem alle der har deltaget d. 24. juni.

Tryk venligst på linket for at komme i gang: https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dG5hV3Z4R0hteXdjZEpySGdlSXdBTEE6MQ
På forhånd tak.

#2: EvildeadIII

23. maj 2011 14:08

Tak til alle der allerede har deltaget. Har brug for mange flere så deltag endelig hvis i har tid og lyst.

På forhånd tak.

#3: Daniel-Dane

23. maj 2011 20:30

100 % anonymtEvildeadIII (#1)

som jeg trækker lod om mellem alle der har deltaget EvildeadIII (#1)

Hmm. Joke. Smid den ind her.

You are in control of your breathing, your arms have weight, you are controlling your blinking, and you can feel your tongue in your mouth.

#4: EvildeadIII

23. maj 2011 20:39

Mangler i min post:

100 % anonymt og bliver udelukkende benyttet som empiri I min eksamensopgave.

For at deltage kræver det dog, at du til sidst i spørgeskemaet skriver din mail. Det er selvfølgelig valgfrit om du vil deltage, men alle mails bliver slettet efter lodtrækningen har fundet sted. På forhånd tak.

Beklager at jeg ikke havde fået det med.

PS. en mail besidder ikke i sig selv nogen stor identifikationsværdi, kun hvis du bruger dit cpr-nr, eller navn og adresse.

#5: Caek of Doom

23. maj 2011 21:01

Med uddannelse, mener du da igangværende eller afsluttet?

doomcaek.blogspot.com

#6: Daniel-Dane

23. maj 2011 21:04

JA (Hvor? uddyb venligst forneden i "Other")

Hvis JA, til at du har været til et lan-party...hvor var det?

Eh?

Og så er det Du med stort og alt muligt. Aha.

You are in control of your breathing, your arms have weight, you are controlling your blinking, and you can feel your tongue in your mouth.

#7: EvildeadIII

23. maj 2011 21:30

Både igangværende og afsluttet.

#8: EvildeadIII

23. maj 2011 21:35

Daniel-Dane der er desværre nogle begrænsninger når man bruger gratis programmer som f.eks. docs.google.com så det er ikke altid nemt at få et spørgeskema udarbejdet som man helst ønsker det. Så beklager hvis nogle spørgsmål er lidt kryptiske. Det må jeg tage til efterretning når jeg opsummere i min Bacheloropgave.

Endnu engang tak for deltagelsen til alle. Håber at der kommer flere der hat lyst til at deltage. På forhånd tak.

#9: Caek of Doom

23. maj 2011 21:46

Både igangværende og afsluttet.EvildeadIII (#7)

Okay, men jeg svarede kun hvad jeg har afsluttet. Ved ikke lige, hvordan jeg også skulle komme til at skrive hvad min igangværende var.

doomcaek.blogspot.com

#10: Daniel-Dane

23. maj 2011 21:58

Den højeste, går jeg ud fra.

Jeg studsede blot over, at svaret skal skrives to steder. Anywho, jeg glemte at skrive min email, men jeg vinder alligevel ikke. :C

#11: Emil

23. maj 2011 22:16

Jeg synes ærlig talt, det er lidt skuffende, hvis det her er et spørgeskema til et bachelorprojekt - på det stadie i sin uddannelse burde man have styr på sådan noget.

1. Region = hvorfor ikke bruge de faktiske regioner i stedet for nogle tvetydige beskrivelser, som ikke har faste grænser?

2. Uddannelse = Skriv nu for pokker "højeste afsluttede uddannelse" så folk ikke blander det sammen med det, de p.t. er i gang med. Og hvor er svarmuligheden til "Mellemlang videregående uddannelse" - det er alligevel en pænt stor del af danskerne, der har sådan en.

3. "Har du deltaget i et LAN-party", hvorfor skal man svare hvilke LANs i "Other", når man så skal svare igen rubrikken bagefter. Og hvordan i alverden skulle jeg kunne svare fyldestgørende - for mit vedkommende har jeg været til over 100 LANs i min levetid - jeg har ingen chance for at huske dem alle, og dem jeg kan huske eksisterer formentlig ikke i dag.

4. Hvor interesseret jeg ville være i et deltage i et LAN-party afhænger da helt og holdent af, hvad det er for et LAN. Hvis der er tale om et LAN fyldt med 13-årige skrigeunger der er kørt fuldstændig op af, at de i 3 dage har kunnet indtage ligeså mange roulader og colaer, som de har kunnet proppe i deres fjæs, og hvor badeforholdene er en deo-spray og en frisk t-shirt, ja så kan en cola-crashing-konkurrence med en musemåtte som præmie nok ikke lokke mig til.

5. Prisen for et LAN afhænger da helt og holdent af, hvad det er for en slags. Hvis vi snakker The Party-stil med 4.000 mennesker og konkurrencer der river kontantpræmier i mange tusinde kroner af sig, så gør det ikke så meget, om man skal trække nogle hundrede op af lommen, men er det derimod et LAN på en eller anden landsbyskole med en 10/1 Mbit internetforbindelse, og hvor den vildeste konkurrence består i at vinde Counter-Strike 2on2 mod det éne andet hold, der også stiller op, så skal man nok ikke regne med at få folk til at smide mere end en 50'er.

6. Hvor vigtigt det sociale aspekt er, når man spiller computerspil? Jamen jesus christ, jeg har brugt nogenlunde lige mange timer på Counter-Strike og 7-kabale - den ene spiller jeg primært for det sociale i det, det andet for at koble af i 5-10 min. Man kan ikke bare skære alle computerspil over én kam.

7. Hvor meget tid bruger du på computerspil? Hvorfor fanden står tallene blandet, i stedet for i rækkefølge med enten flest timer øverst og så faldende eller omvendt.

8. Spiller du et af følgende computerspil? Hvorfor fanden skal man svare "Nej" forneden. Hvis man ikke har sat kryds i nogen af spillene, ja så er det sgu da nok fordi man ikke spiller dem.

9. Hvilke computerspil hjemmesider bruger Du? Er det ikke lidt mærkeligt at liste så mange sider uden at nævne Railgun - specielt når du nu netop poster linket herinde og faktisk nævner siden senere?

10. mIRC er fucking ikke et socialt medie - det er en IRC-klient, et computerprogram, fat det nu. Jeg sidder jo heller ikke og surfer på Firefox eller downloader film fra uTorrent, vel?

11. Ordet "du" staves ikke med stort midt i en sætning. Hvis du absolut vil have høflig tiltaleform, så skriv "De".

Med venlig hilsen
Sur gammel mand

- You are a stupid man's idiot

#12: EvildeadIII

23. maj 2011 22:37

Hej Emil aka Sur gammel mand.

Takker for din feedback jeg tager den til efterretning når jeg opsummere i min rapport. Du har nogle gode pointer men der er flere steder hvor det kom handler om subjektivitet.

Tak til alle der har deltaget, håber stadigvæk på at der er flere som vil deltage. Det er en stor hjælp.

#13: Daniel-Dane

23. maj 2011 23:02

Jeg synes ærlig talt, det er lidt skuffende, hvis det her er et spørgeskema til et bachelorprojekt - på det stadie i sin uddannelse burde man have styr på sådan noget.Emil (#11)

Jeg vil med glæde vise dig et fysikbachelorprojekt, som er så ringe, at min førsteårsprojekt er bedre.

6. Hvor vigtigt det sociale aspekt er, når man spiller computerspil? Jamen jesus christ, jeg har brugt nogenlunde lige mange timer på Counter-Strike og 7-kabale - den ene spiller jeg primært for det sociale i det, det andet for at koble af i 5-10 min. Man kan ikke bare skære alle computerspil over én kam.Emil (#11)

Jeg læser det som andre sociale aktiviteter. Til newz.dk LAN 2010 drak vi Morgan, kastede med harddiske, observerede, at Kolding lukker kl. 18 i weekenden, etc.

10. mIRC er fucking ikke et socialt medie - det er en IRC-klient, et computerprogram, fat det nu. Jeg sidder jo heller ikke og surfer på Firefox eller downloader film fra uTorrent, vel?Emil (#11)

Det samme kan man sige om "Msn" (menes der WLM?), Steam, etc.

#14: EvildeadIII

24. maj 2011 08:47

Godmorgen og tak til alle som har deltaget. Har stadigvæk brug for mange flere til at svare på spørgeskemaet. Men kan fortælle at den data jeg får ind virkelig begynder at tage form.

På forhånd tak.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger