Ser du frem til Baldur's Gate-remaket?
5. sep. 2008 22:13En 11-årig pige fra Oakland, USA, reddede forleden sine forældre ud af en bil. Bilen var forulykket ved høj hastighed, men pigen var fuldstændig uskadt.
I spillet GTA havde hun set, at en bil, der vender på hovedet, kan bryde i brand, så hun blev straks opmærksom på vigtigheden i at redde sin familie ud af bilen.
Den 11-årige pige trak herefter skiftevis sin mor og far ud af bilens bagrude, hvorefter faren var i stand til at få stoppet en forbipasserede bil, der kunne komme den forulykkede familie til undsætning.
I modsætning til de sædvanlige uheldige episoder, som GTA plejer at blive bebrejdet for, må dette siges at være et friskt pust.
5. sep. 2008 22:17
Men hvis bilen ikke brød i brand, hvilket jeg ikke umiddelbart kan finde ud af om den gjorde, så er det vel ikke så godt? Plejer man ikke at anbefale ikke at flytte folk i tilfælde af de har brækket noget?
INTJ - Nørd - Super vild designer, fotograf og radioamatør. sorenrosenberg.dk
5. sep. 2008 22:19
Ja man kan da ikke blive andet end glad i låget når man hører en nogen på den alder har kunnet være i stand til tænke klart og få forældrene ud af bilen.
At det så ikke er realistisk det der sket i spillet, det er noget andet. Og at man i det hele taget ikke skal sammenligne spil med virkelighed, det er jo som der står nederst i nyheden gået galt før.
#1 hvordan forventer du at en 11 årig pige ved det?
5. sep. 2008 22:25
#1
Hvorfor skal du altid kuglegrave sådan en nyhed trylleklovn? Syntes lige det var sådan en god sød historie til at gå i seng til.
5. sep. 2008 22:31
da jeg var 11 måtte jeg kraft knageme godt ikke spille GTA IV for mine forældre
(og da var det slet ikke udkommet, men det er en anden snak)
5. sep. 2008 22:44
Jeg er uddannet brandmand, så jeg kan give jer følgende tommerfingerregel: brænder bilen, så få folk ud. Ellers lad dem sidde.
Grunden til det, er at folk i trafikuheld nemt kan beskadige rygmarven og hvis man flytter med folk risikerer man at gøre dem lamme ved at ødelægge nervetrådene i rygmarven. En ting er at redde liv, men noget andet er at minimere de varige mén ofrene kan få.
Hvis bilen brænder, er der øjeblikkelig livsfare for personerne ved uheldet, fordi bilen nemt kan have lækket benzin på vejen og så skal de bare ud.
Det er i øvrigt uhyre sjældent at blier bryder i brand, når de havarerer.
5. sep. 2008 22:53
#7 Lav en mand et bål og han kan lave mad i en dag, sæt ild til ham og han brænder resten af sit liv.
INTJ - Nørd - Super vild designer, fotograf og radioamatør. sorenrosenberg.dk
5. sep. 2008 22:56
Så stjal hun så ambulansen da den kom men det er så en anden sag :-)
Snak pænt eller jeg fucking smadre dig. Tak.
5. sep. 2008 22:56
#1 ikke når de "muligvis" sidder fastspændt med hovedet ned af. Det er ret farligt.
Jeg tester bare mit internet.
5. sep. 2008 23:05
Brænder bilen, så sluk ilden!Powercrap (#7)
Det lyder som en god bumper sticker.
Newz.dk - Stedet hvor vi alle er eksperter på det der bliver diskuteret.
5. sep. 2008 23:22
Denne her historie lyder virkelig troværdig, som om en mindre pige på 11 årh kan trække sin far på min 70 kg ud af en bil alene, yea right !
5. sep. 2008 23:24
Denne her historie lyder virkelig troværdig, som om en mindre pige på 11 årh kan trække sin far på min 70 kg ud af en bil alene, yea right !smfe (#12)
Måske havde hun trænet med vægte ligesom i GTA SA?
5. sep. 2008 23:28
Eller at hendes far (Der jo efter han var kommet ud, var i stand til at stoppe en forbipaserende bil) selv havde mulighed for at hjælpe til? - Derudover sker der noget i kroppen når man som barn ser sine forældre i sådanne extreme situationer her, og det gør at man midlertidigt får uanede kræfter.
5. sep. 2008 23:32
#12
Lyder egentlig ikke så utroværdigt, da der jo er utrolig mange ting som spiller ind.
Names are the biggest limitations in this world.
5. sep. 2008 23:33
Så, nu må Thailand hellere få spillet op på hylderne igen, da én nu har lavet positiv god hændelse...
LOL!!!
5. sep. 2008 23:38
Jeg tilslutter mig også at en 11årig pige ikke kan slæbe voksne mennesker ud gennem en bagrude i en bil. Først skal de have selen af, så skal de slæbes hen af loftet, mellem sæder, glasskår osv..
Fandme nej hun har reddet hele bundtet alene. Adrenalin(staveplade?) chok eller ej.
Ved at når man laver dyk i en tank og man er iført åndedrætsværn, så skal der stå mindst to mand ovenover i tilfælde af uheld og det er faktisk meget tæt på at være for lidt hvis man skal hive en mand op, jeg ville ihvertfald meget meget nødigt.
The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do nothing - Edmund Burke(1729-97)
5. sep. 2008 23:38
Føreren af bilen, pigens far, mistede kontrollen over bilen, som bankede ind i autoværnet med 100 kilometer i timen og rullede rundt fire gange, før den endelig lå stille i en grøft.
Der kunne meget vel gå hul på benzintanken efter sådan en tur og så skal der ikke mere end en dårlig ledningsforbindelse til før at der kan gå ild i bilen. Der står godt nok ikke noget om at der gik i bilen, så det skete nok ikke i dette tilfælde.
Man må alligevel tage hatten af for pigen. Der er ikke mange på den alder, tja hvilken som helst alder, der bare kan holde hovedet koldt og gøre hvad der skal og ikke gå i panik. Voksne har det næsten nemmere ved at gå i panik -_-
#11
Adrenalin giver kræfter der ellers ville forekomme unaturlige. Der har været mange beretninger igennem tiden om den slags hendelser, hvor det normalt ville være fysisk urealistisk at udføre pågældende handling.
6. sep. 2008 00:04
GTA handler sgu da ikke om at redder mennesker ud af brændende biler !? Og biler bryder ikke så nemt i brand som de måske gør i GTA og på film.
Det er lidt en myte som åbenbart kom pigen (og hendes forældre) til gode, ved at hun fik en power up der gjore hun kunne hive alle ud af bagruden. Og derefter vågende faderen op og stoppede en bil. (som ikke ville have stoppet ved synet af uheldet ?)
Desuden ville alle børn sgu da redde deres forældre hvis de er ved bevidsthed og 11 år. Sørgeligt at det er noget overaskende ?
Corporation. An ingenious device for obtaining individual profit without individual responsibility. /Ambrose Bierce
6. sep. 2008 00:21
Hvordan kan man skiftevis trække to personer ud af en bil? Først trak hun faderen ud, så moderen - og i mellemtiden var faderen kravlet tilbage i bilen? I givet fald har jeg da forklaringen på ulykken, de har allesammen været herre stive :P... Og hvorfor var det nødvendigt at stoppe en forbipasserende bil - hvis jeg kører forbi en forulykket bil plejer jeg da lige at tjekke om folk har fået hjælp, men folk i USA er måske blevet for vant til død og ødelggelse?
Men ja, med hensyn til eksploderende biler ligger GTA (før IV) langt fra virkeligheden hun kunne nemt have forrettet større skade end der allerede var sket - heldigt det ikke var tilfældet, så skulle spillet sikkert også have haft skylden for det... det er ikke nemt at begå sig :P
6. sep. 2008 00:44
I denne nyhed kan man jo kun sige at hun indirekte reddede familien, hvorimod denne knægt virkeligt har lært af spillet:
http://blog.wired.com/games/2007/12/boy-survives-mo.html
6. sep. 2008 01:11
http://mywebtimes.com/archives/ottawa/display.php?id=366041&query=grand%20theft%20auto har hele historien, samt et foto af supergirl og hendes familie. De ser lidt trailer-park-agtige ud (eller også har hele familien bare en meget rebelsk tøjstil), hvorfor historien måske nærmere siger noget om hvor fattige amerikanere får deres viden om livet fra (film og computerspil) end om hvilke uddannende kvaliteter GTA har.
Men jeg syntes ikke at der er noget underligt i at hun kunne hjælpe sine forældre ud af bilen - de var jo ikke bevidstløse eller noget - de sad bare lidt fastlåst, alle med seler og hovedet nedaf.
Windows er kun et operativsystem hvis du er homo
6. sep. 2008 01:17
#21
Well in all honesty.. when the hunter feigns death, all the aggro should have gone to his pet (in this case his sister!!) Maybe the moose was bugged!! Well whatever the case it saved him and his sister a long run back from the graveyard!
6. sep. 2008 01:19
#6
Og dog, liv før førlighed, som jeg lærte det i det danske forsvar(fór-svar)!
Hvis man har mistanke om at offeret dør hvis man ikke flytter det, bør man flytte det. Fuck da om bilen brænder eller ej - hvad nu hvis det er på en cybermotorvej hvor der flyver biler forbi med lysets hast(og en tilhørende uendelig masse) !!?!?! As I was saying; My wife for hire. bride.ru
6. sep. 2008 03:28
http://mywebtimes.com/archives/ottawa/display.php?id=366041&query=grand%20theft%20auto har hele historien, samt et foto af supergirl og hendes familie. De ser lidt trailer-park-agtige ud (eller også har hele familien bare en meget rebelsk tøjstil), hvorfor historien måske nærmere siger noget om hvor fattige amerikanere får deres viden om livet fra (film og computerspil) end om hvilke uddannende kvaliteter GTA har.
Men jeg syntes ikke at der er noget underligt i at hun kunne hjælpe sine forældre ud af bilen - de var jo ikke bevidstløse eller noget - de sad bare lidt fastlåst, alle med seler og hovedet nedaf.andes (#22)
Nu har jeg set billedet og må sige, at hvis hun havde slæbt moderen ud, burde hun overveje at søge job som containerkran hos Mærsk ;)
Men cool nok, at hun havde reddet den dér familie. Det tror jeg ikke, jeg havde gjort :D
I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it - Thomas Jefferson
6. sep. 2008 06:31
Du skal godt nok være uheldig hvis der går ild i bilen.
Og må tilslutte mig, der er på ingen måde hun har hevet en fuldvoksen mand ud af bagruden, så kan i stikke hende alle cykelrytternes EPO....aint gonna happen.
Men de glemmer nok at få med at han selv hjalp til med at komme ud, der skal jo lidt sovs på kartoflerne.
6. sep. 2008 08:53
#6
Og dog, liv før førlighed, som jeg lærte det i det danske forsvar(fór-svar)!
Hvis man har mistanke om at offeret dør hvis man ikke flytter det, bør man flytte det. Fuck da om bilen brænder eller ej - hvad nu hvis det er på en cybermotorvej hvor der flyver biler forbi med lysets hast(og en tilhørende uendelig masse) !!?!?! As I was saying; My wife for hire. bride.ruNahilas (#24)
Som jeg skrev, det var en tommelfingerregel. Du har fuldstændig ret. :-)
6. sep. 2008 09:55
#12: smfe:
Du er uden tvivl ikke klar over hvad vi mennesker er i stand til at udføre i en truet situation!
Er du klar over hvor meget adrenalin den pige havde i blodet?
Det giver umenneskelige kræfter, bla. til at hive sin 70 kg tunge far ud af en bil !
6. sep. 2008 09:58
I need a smoke. hmm I still don't believe this shit. Another smoke. Nah..
LOOK AT THE WHALE!! LOOK AT THE WHALE ON THE LEFT!! no no no no no no no no no. (Læs #22 for at se hvalen)
Og btw troede jeg at i vidste bedre. Biler bryder ikke bare sådan i brand, og de kan SLET ikke skydes til atomer, henviser til Myth Buster afsnittet hvor de gjorde alt for at få en bil i brand med kugler. Nothing. Og at hun har slæbt den burgerslugende hval tror jeg simpelthen ikke på! ikke engang den tynde far ville hun kunne trække 3 cm. Sensations journalistik når det er værst.. (bedst? ;))
The more you educate yourself, the more you will see lies everywhere.
6. sep. 2008 10:59
Adrenalin giver kræfter der ellers ville forekomme unaturlige. Der har været mange beretninger igennem tiden om den slags hendelser, hvor det normalt ville være fysisk urealistisk at udføre pågældende handling.J-walk (#18)
Så superhelte er faktisk bare et stort adrenalin chok? Sejt!
Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...
6. sep. 2008 11:31
#30 ja sådan ce.. alså den naturlige vej.
tror du selv på at supermand bliver smudt med flere kanyler adrenalin når han skal stoppe en kugle..
- meco
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the...
6. sep. 2008 12:01
Efter at have set billedet af familien tror jeg på hun har kunnet trække faren ud, men moren derimod... NO WAY!
Ok, man kan ikke udelukke det kommer jo helt an på hvordan de har været placeret i bilen, med den bredde moren har, har hun nok fyldt bagsædet:-)
Iøvrigt kan det være pigen har kunnne stemme imod med benene osv. det er ikke til at vide. God historie ihvertfald!
6. sep. 2008 12:03
#29
Ja, men hos mythbusters havde bilen ikke været ude for et uheld - De prøvede bare at "skyde den i brand".
Her har bilen været ude for par rollovers og det er meget muligt at benzintanken har fået et lille hul. Når det så er sket skal der, som sagt før, ikke meget mere til end en defekt/knækket ledning som laver en gnist, som så kan antænde evt. dampe og benzin der flyder ned i bilen (den var på hovedet).
There is a fine line between genius and insanity. I have erased this line. Ham der Ctrl-V'er og er ham der er ham... lidt for tit
6. sep. 2008 12:07
Mig bekendt går der ikke lige sådan hul på benzintanken. Det er jo det skidtet er bygget til. Ellers ville vi ikke se andet end eksploderende biler rundt i gaderne.
Hvordan kan man skiftevis trække to personer ud af en bil?dinmor (#20)
Du overser en mulighed! Den 11-årige pige trak begge forældre ud på samme tid! En forældre under hver arm.
Efter at have set billedet af familien tror jeg på hun har kunnet trække faren ud, men moren derimod... NO WAY!retrospect (#33)
Adrenalin, du! Hvad der ikke står i artiklen var at pigen på 11 flåede døren af, og bøjede taget, for derefter at slæbe moderen på 120 kg ud.
6. sep. 2008 12:10
Nice!
Det er helt utroligt at en 11-årig pige kan klare hive to voksne mennesker ud af en bil der vender på hovedet. Det vil lidt ødelægge historien at sige, at de ville have været bedre stillede ved at blive i bilen, så jeg forestiller mig bare at situationen var som den i Crash, og hun derfor redede sine forældres liv.
:-)
- Halfdan Reschat: plus.reschat.dk
6. sep. 2008 12:27
Er der slet ikke nogen der studser over at en 11-årig spiller GTA4? Det er ligesom bare forsvundet ud af historien, at hun overhovedet ikke burde spille det i det hele taget.
Jeg er ikke en af dem der tror på at spil gør folk voldelige, men jeg er absolut heller ikke tilhænger af at småbørn, der stadig udvikler deres moral kodeks, sidder og spiller spil som GTA4.
muldjord.com - sepulchrum.net <-- det er ik' for børn
6. sep. 2008 12:43
Jeg vil stadig sige at ligemeget om dreng/pige skyder eller redder sine forældre forholder jeg mig til at et spil kan ikke bære skylden for noget som helst. Det kan godt være at det har en lille indflydelse, men hvordan barnet er opdraget siger mere end 1000 spil kan gøre og i dette tilfælde har de jo gjordt et ok job.
6. sep. 2008 12:54
#6
Ja! Det er jo efterhånden en fem års tid siden jeg blev brandmand-slash-reder i Næstved men du har jo ret. Jeg vil dog lige tilføje at selvom bilen er i brand så skal alle fem trin stadig helst følges så godt som muligt. Eller det er vel en svær balancegang.
Og der vel egentlig ret svært at gøre det hurtigere end de 15 minutter det må tage hvor det samtidig er professionelt udført.
Men okay! Pigen her havde nok ikke lige et spineboard liggende men alligevel temmeligt godt at slæbe forældre ud som 11årig.
I'm gay, I'm wacky! its all about me and my boyfriend being gay... cv: http://www.pixlr.dk
6. sep. 2008 13:17
Det er nemlig ikke vigtigt at redde folk der ligger i en bil der vender på hovedet.
Dette er mindst lige så dumt som de argumenter for at spil i denne genre er for voldige.
Nej der er ikke nogen der dræber folk _kun_ pga. et videospil.
Nej der er heller ikke nogen der redder folk _kun_ pga. de har set det i et videospil.
6. sep. 2008 13:37
Spørgsmålet er vel hvor meget liv der er tilbage, hvis man bliver lam i det meste af kroppen.
6. sep. 2008 14:15
Tænk hvis hun ikke havde spillet GTA så havde hun bare stået der og set dem dø!
Længe leve GTA ;)
6. sep. 2008 14:27
#42
Tror bare de skal være glad for hun ikke havde spillet manhunt :)
6. sep. 2008 14:59
#9 lightfish.dk:
Alene for den kommentar ville jeg gerne newz.dk indførte en rating "højere" end sjov :) Grinagtig, fx :D
6. sep. 2008 17:07
#19
Den eneste grund til at folk stopper ved sådan en ulykke er for at kigge på. Der er ingen der stopper af egen fri vilje og hjælper til. Sådan hænger verden ikke sammen. :)
6. sep. 2008 18:02
Hun hev dem "skiftevis" ud af bagruden?! Mon der menes en af gangen eller efter tur - skiftevis indikerer at hun trak far lidt ud, så mor lidt og så far lidt igen, osv.
Uenig er ikke det samme som irrelevant. Mod ordentligt eller lad helt være.
6. sep. 2008 18:16
Brænder bilen, så sluk ilden!Powercrap (#7)
Prøv at hælde vand på en gryde kogende olie! Du får olie, damp og 2. grads forbrandinger.
Så prøv at hælde vand på en gryde branende olie! Nu får du det samme som før, men olien brander og det gør du sku også. PLus du vil få en mega eksplosion p.g.a. det fordampede vand (og da olien lægger sig uden om olien så har du en branende sky!!!)
Så forestil dig det samme med en bil. Du kan ikke slukke væske med væske! Du er nød til at kvæle eller nedkøle: Dvs. pulver-slukker eller CO2-slukker
Hvor ændrer man signatur?
6. sep. 2008 23:45
#47: b4@
Tak for opfordringen, det skal jeg helt sikkert prøve.
En ildsky ind over visse områder, ville være til stor glæde og underholdning for mange :p
I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it - Thomas Jefferson
7. sep. 2008 01:19
#48 din røv først og fremmest :)
EdiT: og din families, så er vi sikre på at få underholdning og glæde ud af det. En flok skrigende ignorant aber VI er frie for. Kæft det var dumt sagt det du lukkede ud der. Smag din egen medicin, bitch.
The more you educate yourself, the more you will see lies everywhere.
7. sep. 2008 13:18
Jeg vil foreslå at man opretter GTA som obligatorisk fag i folkeskolen.
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.