Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Er grafik eller gameplay vigtigst ved et nyt spil?

  • 52%Nej, gameplay før grafik
  • 41%Begge dele spiller ind
  • 4%Jeg er ligeglad - bare det spiller top
  • 3%Ja grafikken er vigtigst

Microsoft bekræfter DirectX 12 til Windows 10

3. okt. 2014 16:04Siden Microsoft annoncerede DirectX 12, har de gået stille med dørene omkring, hvornår den ville blive frigivet. De fleste antog, at DX12 ville blive frigivet sammen med den næste Windows version, men bl.a. rygter om en DirectX 11.3 skabte uklarhed.

DirectX holdet hos Microsoft har nu bekræftet, at DirectX 12 vil blive frigivet sammen med Windows 10. En tidlig version er allerede at finde i Technical Preview versionen af Windows 10 og DirectX teamet opfordrer både spillere og udviklere til at prøve den.

I samarbejde med Epic Games, har Microsoft lavet en variant af Unreal Engine 4.4, der understøtter DX12. Denne er tilgængelig for alle medlemmer af DX12 Early Access, ligesom koden for Intel's asteroide demo, der blev fremvist ved Siggraph, vil blive tilgængelig.

Blizzard trækker stikket på Project Titan
Billede: Blizzard Entertainment

Blizzard trækker stikket på Project Titan

25. sep. 2014 14:29Blizzard's administrerende direktør Mike Morhaime, har under et interview med Polygon oplyst, at Blizzard har stoppet udviklingen af deres næste MMO, der gik under kodenavnet Titan.

Sidste år begyndte Blizzard forfra med projektet, men de har åbenbart ikke kunne få projektet til at fungere.

We didn't find the fun. We didn't find the passion. We talked about how we put it through a reevaluation period, and actually, what we reevaluated is whether that's the game we really wanted to be making. The answer is no.Mike Morhaime

Hvad Project Titan gik ud på vil vi derfor nu ikke finde ud af.

Mike Morhaime fortæller desuden, at det ikke er usandsynligt, at de laver et nyt MMO på et tidspunkt, men det er ikke den vej de vil går lige nu. Så det ser ud til at de har lagt MMO genreren på hylden. Dette gælder dog ikke World of Warcraft, som de fortsat vil udvikle på.

forskellige analytikere vurderer, at Blizzard har skudt adskillige hundrede millioner kroner i projektet. De mange penge er dog ikke nødvendigvis alle tabt, da det forventes, at der vil være ting fra projektet der kan genbruges.

Opdatering

Kotaku mener de har et bud på hvad Titan var, efter at have snakket med en række tidligere Blizzard ansatte, der udtaler sig anonymt.

Acer klar med første 28" 4K G-Sync monitor

25. sep. 2014 11:57Tilbage i juni annoncerede Acer som de første, at de var på vej med en 4K 28" monitor, der havde indbygget Nvidias G-Sync teknologi, kaldet XB280HK.

G-Sync er i bund og grund en variabel opdateringsfrekvens, hvor antallet af billeder grafikkortet leverer, synkroniseres med opdateringsfrekvensen for skærmen. Dette giver en meget bedre oplevelse end når antallet af billeder grafikkortet leverer i sekundet, ikke stemmer overens med hvad skærmen kan vise.

Acer er nu klar til at sende den nye monitor på markedet i starten af næste måned til en pris af godt 6.500 kroner. Den maksimale opdateringshastighed er 60 Hz ved brug af DisplayPort 1.2. Responstiden for grå til grå er på 1ms, kontrasten er 1000:1 og lysstyrken er 300 cd/m2.

G-Sync giver ekstra god mening i en 4K-monitor, da det kræver en voldsom kraftig maskine, at trække krævende spil i 4K med alle detaljer på ved en stabil opdateringsfrekvens. Kan man ikke dette, kommer G-Sync netop til sin ret, da den giver en bedre oplevelse ved lavere antal billeder i sekundet end det skærmen normalt leverer, hvilket i dette tilfælde ville være 60 Hz.

Oculus fremviser ny prototype VR-brille

22. sep. 2014 11:56Oculus Rift afholdte i denne weekend sin udviklerkonference Oculus Connect, som blev afholdt i Hollywood. I den forbindelse havde de flere nyheder hvoraf den største var fremvisningen af en ny prototype af deres VR-brille.

Den ny VR-brille har fået navnet Crescent Bay, og er en videreudvikling af Developer Kit 2-modellen Crystal Cove, der blev introduceret tidligere på året til CES 2014-messen.

Der er ikke oplyst nogen specifikationer på Crescent Bay, men de som har prøvet den fortæller, at den er blevet forbedret på alle punkter. En journalist som også har prøvet Samsungs Gear VR påpeger, at opløsningen er endnu bedre end de 2560x1440 pixels som Note 4 kan levere. Oculus selv siger, at springet fra DK2 til denne version, er på niveau med springet fra DK1 til DK2.

Af nyheder finder man nu et integreret sæt hovedtelefoner, der sørger for at levere det rigtige lydbillede til det som vises i brillen. Derudover er detekteringen af hovedets placering, som blev introduceret med DK2, blevet forbedret, så det nu er muligt at registrere en fuld 360 graders bevægelse.

En anden vigtig parameter er vægten, som det også er lykkedes at mindske.

Hvornår denne model vil blive tilgængelig for udviklerne, og om det er den sidste inden en egentlig kommerciel version, har Oculus ikke oplyst noget om.

John Carmack's keynote fra Oculus Connect 2014 kan ses herunder.

Klik på "Læs mere" nedenfor for at se hele teksten.

Notch forlader Mojang i forbindelse med Microsoft opkøb

15. sep. 2014 16:33Rygterne gik i sidste uge på, at Microsoft ville købe firmaet bag Minecraft, Mojang, for 2 milliarder dollars. Rygterne talte sandt, da Microsoft og Mojang nu har bekræftet opkøbet, der fik en pris på 2,5 milliarder dollars.

Markus 'Notch' Persson, der er skaberen af Minecraft og hovedaktionæren i Mojang, vil forlade firmaet i forbindelse med salget.

I følge Notch er Minecraft og Mojang vokset sig for stor til, at han ønsker at have noget med det at gøre. Notch havde ingen intentioner om at være direktør eller en kendt personlighed og vil hellere vende tilbage til små projekter, som han tidligere arbejde med.

As soon as this deal is finalized, I will leave Mojang and go back to doing Ludum Dares and small web experiments. If I ever accidentally make something that seems to gain traction, I’ll probably abandon it immediately.
Notch

En officiel udtalelse fra Notch kan findes på Pastebin, hvor han uddyber sin beslutning