Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Er grafik eller gameplay vigtigst ved et nyt spil?

  • 52%Nej, gameplay før grafik
  • 41%Begge dele spiller ind
  • 4%Jeg er ligeglad - bare det spiller top
  • 3%Ja grafikken er vigtigst

Oculus laver virtual reality konference

8. jul. 2014 15:50For at fremme virtual reality, har Oculus, der arbejder på vr-brillen Oculus Rift, annonceret en konference kaldet Oculus Connect, der løber af stablen den 19-20. september i Loews Hotel i Hollywood.

Konferencen vil ifølge Oculus blive målrettet ingeniører, designere og andre kreative personer fra hele verden. Målet er, at skabe rammer for et samarbejde om, at skabe de bedste mulige virtuelle oplevelser.

Hovedtalerne på konferencen kommer ikke overraskende fra Oculus' egne rækker, hvor Palmer Luckey, Brendan Iribe, John Carmack, Michael Abrash og andre vil indtage scenen.

Oculus Connect er ikke den eneste nyhed fra Oculus, da de også meddeler, at de netop har købt firmaet RakNet, der laver netværks middleware. RakNet's produkt er meget brugt blandt specielt indie spiludviklere, men blandt licensindehaverne finder man også Unity, Sony Online Entertainment og Mojang.

Oculus har valgt at frigive alt RakNet's kode som open source, under de samme betingelser Facebook bruger til sine open source projekter.

Oculus runder 100.000 solgte VR-briller

3. jul. 2014 14:04Virtual reality brillen Oculus Rift, er meget populær hos specielt spiludviklere, men også andre bruger den til et væld af forskellige formål.

Oculus Rift er endnu kun til salg i en udviklingsversion, hvor den første version (DK1) blev solgt i godt 60.000 eksemplarer. Version 2 kaldet Dev Kit 2 (DK2) har været sat til salg siden marts og har nu rundet over 45.000 bestillinger.

De første 10.000 DK2 versioner af Oculus Rift, forventes at blive sendt ud til køberne i løbet af juli måned. DK2 er forbedret på alle punkter i forhold til DK1, hvor specielt skærmen har fået et stort løft, med indførelsen af en OLED-skærm, der leverer 960*1080 pixels per øje.

Opdateringen af billedet i DK2 er stærkt forbedret, ligesom hovedets bevægelser i forhold til hvor man sidder, kan spores af et eksternt kamera og gengives i den virtuelle verden.

Hvornår der kommer en forbrugerversion af Oculus Rift, er der ikke nogen hos Oculus der vil fortælle noget om, udover en udtalelse om, at hvis det ikke sker i 2015, så har man et problem.

YouTube snart klar med 60fps-video

27. jun. 2014 13:13YouTube har via deres YouTube Creators Twitter-konto oplyst, at de snart får understøttelse for videoer med 48 eller 60 billeder i sekundet.

YouTube har indtil nu kun understøttet videoafspilning med 24 og 30 billeder i sekundet, hvilket længe har været et problem for specielt videoer af spil, hvor 60 fps ikke er unormalt.

Med indførelsen af Nvidias Shadowplay funktion, er det blevet meget nemt for ejere af Nvidias grafikkort at optage ved 60fps uden det påvirker ens spil nævneværdigt. For ejere af et AMD GCN kort kan man bruge det tilsvarende DxTory sammen med openencodevfw for et lignende resultat.

YouTube nævner ikke specifikt hvornår 60fps understøttelsen kommer udover "coming soon". Eksempler på 60 fps video kan ses her, vis dem i fuld skærm for korrekt afspilning.

Steam sommerudsalg startet
Billede: Valve Corporation

Steam sommerudsalg startet

20. jun. 2014 10:48Så er sommeren endeligt startet for alle pc-gamere, da Valve traditionen tro har startet Steam Summer Sale.

Sædvanen tro er der en række udvalgte tilbud på alt fra AAA-titler til indie-titler, der skifter hver anden dag, ligesom der er flash sales, som skifter hver 8. time og spil der skal stemmes om.

Spillene der skal stemmes om har ændret sig lidt, da man stemmer om små bundles med fire titler, som har hver sit tema. Eksempelvis kan man da dette blev skrevet, stemme mellem "2D Difficult" eller Couch Co-op".

Det er dog ikke kun Steam, der har sommerudsalg, men også GOG, som i øjeblikket afvikler hvad de kalder "2014 DRM-free Summer Sale". Her er der sat over 700 titler på udsalg, hvor der kommer nye tilbud hver dag, ligesom de også har flash sales, som skifter hver time.

Mod bringer Watch Dogs tættere på E3 2012 video

16. jun. 2014 15:15Da Watch Dogs blev præsenteret for offentligheden ved E3 i 2012, var det med en video, der viste imponerende grafik, som mange forbandt med "next gen". Efterhånden som vi kom tættere på frigivelsen af spillet, viste nye videoer slet ikke den samme flotte grafik som fra E3 2012 videoen.

Da spillet så kom på gaden og det viste sig at videoerne talte sandt, gik snakken på, at Ubisoft havde nedgraderet grafikken, hvilket skuffede mange.

Har man pc-versionen af Watch Dogs er der nu hjælp at hente, da en person der går under navnet The Worse, har fundet ud af, at de fleste af de effekter der blev brugt i E3 2012 videoen findes i spillets filer, men bare ikke bruges.

The Worse har lavet ee mod, der låser op for mange af disse effekter, hvilket giver spillet et betragtelig grafisk løft. En liste kan ses herunder, en liste der stadig arbejdes på.


    -Changes to the default fog values
    -Enabled bokeh DOF for the main cameras
    -Stuttering Improvements
    -E3 2012 Bloom
    -Performance Improvements
    -Enabled Headlight Shadows
    -LoD Changes
    -Reflection changes
    -Added 3 new cameras to the game(closer, normal, further)
    -Rain changes(High quality rain drops, properly reacting to light, etc)
    -LensFlares(WIP)
    -Lighting changes(TESTING AND WIP)
    -Civilians density changes

    And many more things.. SOON.

Trods de mange ekstra effekter, rapporterer flere om, at ydelsen er forbedret, ligesom "stuttering effect" problemet også er forbedret kraftigt.

Spekulationerne går nu på, hvorfor Ubisoft ikke har inkluderet disse effekter selv, hvor forklaringerne går fra, at de gjorde spillet ustabilt, til det skulle holde pc'en grafisk på linje med konsollerne, så disse ikke blev overskygget.