Ser du frem til Baldur's Gate-remaket?
25. nov. 2008 10:47Microsoft har ifølge dem selv nu nået en meget markant milepæl for Xbox 360 konsollen, den er nu solgt i flere eksemplarer end Microsofts første Xbox konsol, der var nået op på 25 mio. solgte enheder.
Salget af Xbox 360 eksploderede i efteråret, da Microsoft foretog en række ret markante prisnedsættelser på alle konsoller i Xbox 360-serien. Samtidigt med dette startede man også en større reklamekampagne.
I Europa har Microsoft nu solgt over 7 millioner Xbox 360-konsoller, hvilket har fået dem til at erklære sig som vindere over konsolmarkedet i Europa, sammenlignet med PS3, da de nu sælger markant flere konsoller end Sony gør.
25. nov. 2008 10:53
Sørgeligt.
Pris kontra ydelse er Xboxen en bedre deal, indeed.
Men hvis begge kostede det samme, havde jeg nu nok nuppet en PS3.
*Edit*
Vil gerne lige sige, at jeg ikke syntes det er sørgeligt at Xbox sælger mere, fordi det er en dårligere konsol - men fordi konkurrence er godt :).
25. nov. 2008 10:56
Jeg har nu også fået fat i en Xbox360 Elite, det var da også på tide! :) Alletiders maskine!
There's nothing, that can't be done! http://MaxT.dk
25. nov. 2008 10:57
Hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg ikke xbox 360 og playstation 3, har helt det samme grund marked. Så ved ikke rigtigt om man kan sige de vinder, når de har de samme grupper folk bag sig. Det er lidt som om gamere er blevet splittet op i 2 kategorier.
Dermed ikke sagt at de ikke har solgt mere. Og at der ikke findes steder hvor de mødes...
Personligt har jeg intet forhold til xbox.
Jeg tester bare mit internet.
25. nov. 2008 10:57
Jeg vandt en 360'er med 60Gb hdd i Mandelgave til firmajulefrokosten :-)
Ellers havde jeg nok aldrig fået den - har nemlig ellers nok i min Wii ;-)
Der findes 10 slags mennesker, dem der forstår binært og dem der ikke gør.
25. nov. 2008 10:58
enig med #1
endnu engang et bevis på Microsoft's holdning til kvantitet frem for kvalitet..
hvis man vandt en konkurrence og frit kunne vælge imellem en xbox360 eller PS3 ville enhver da vælge PS3'en og det ville ikke være pga af prisen!
(Jeg har ingen PS3 eller Xbox, men har sat mig ind i at PS3'en er for dyr til mit behov, og XBOX'en kan for lidt)
Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!
25. nov. 2008 10:58
Har lige fået fat i en Xbox360, og har også selv en PS3, men må indrømme er blevet mere glad for min Xbox360 end for min PS3, grunden er at Xbox har Xbox Live som er vildt sjovt og magne af mine venner så har en Xbox Live konto hvor vi kan se hvem der spiller mest og har flest GamePoint meget underholde efter min menigen.
Mac fanboy - Macbook Air 13" core i7, MacPro 2x Xeon med 4x 22,5" & 2x 27" samsung skærme, iPhone 4S 64GB, iPad2 32GB...
25. nov. 2008 11:01
Har lige fået fat i en Xbox360, og har også selv en PS3, men må indrømme er blevet mere glad for min Xbox360 end for min PS3, grunden er at Xbox har Xbox Live som er vildt sjovt og magne af mine venner så har en Xbox Live konto hvor vi kan se hvem der spiller mest og har flest GamePoint meget underholde efter min menigen.neonman (#7)
syns os live er alt for nice!!!,.. og man kan chatte mange sammen os selvom man spiller,.. det for nice,.. og være på msn os ,.. det kanont
25. nov. 2008 11:01
#6) så tror jeg også de 2 producenter er total lige glad med dig, og syndes dit agument er total tåbligt som også bliver nævnet her i tråden er Xbox brugere og PS3 brugere ikke den samme du får eks. ikke Bluray afspiller med i din Xbox ;0) og PS3 er udstyret med Cell processere som er langt kraftigere end Xbox's derfor er PS3 så dyr i forholdt til Xbox, Xbox er kanon men lige som en nævner igen vil jeg også sige at både Wii, Xbox og PS3 er til hver sin mål gruppe.
hvis du ser dig for fattig til at smide penge efter en PS3 og krævere mere af en Xbox til de penge jamen så hold dig til en lille computer med 2x dyre GFX kort der slugere like 350watt/t for dit behov.
Mac fanboy - Macbook Air 13" core i7, MacPro 2x Xeon med 4x 22,5" & 2x 27" samsung skærme, iPhone 4S 64GB, iPad2 32GB...
25. nov. 2008 11:02
#8) Jeps faktisl ige det der er nice at chatte sammentidligt med man gamer, dog er det pisse provokerne at skrive på contolrere men må offere penge på et mini keybordt :P
Mac fanboy - Macbook Air 13" core i7, MacPro 2x Xeon med 4x 22,5" & 2x 27" samsung skærme, iPhone 4S 64GB, iPad2 32GB...
25. nov. 2008 11:06
#9 må jeg bede dig om ikke at udtale dig om noget du ikke ved en skid om.. en af grundene til at jeg ikke har nogle af de konsoller er også energiforbruget, ja jeg har 1 PC jeg bruger til lydstudie optagelser, resten er Apple maskiner..
Jeg gamer ikke, da jeg syntes det er barnligt/lame/spild af tid.. så mit behov er netop en Blueray afspiller eller bare en maskine man kan lave om til et smart mediecenter, men næh, der har de alligevel udgivet dem lidt for hurtigt, for det kunne de nemt ha lavet til dem, der findes f.eks. ikke mange lowprice dvd'er idag der ikke kan finde ud af divx osv.. det kunne fint ha' været standart i PS3 og Xbox, jeg er træt af at hacke ting, hvorfor kan der ikke bare stå Apple på det hele så det virker første gang!
p.s. mine venner har de konsoler, så jeg kender dem godt, og nej, jeg vil ik ha' en..
Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!
25. nov. 2008 11:12
#11: For Apple er nemlig totalt åbent og nemt at sætte op efter ens eget hoved? Nej vel... Hvis der er nogen der laver produkter der skal hackes hvis man vil bruge dem til noget som helst andet end det den diktatoriske producent synes, så er det da Apple.....
25. nov. 2008 11:14
Hvordan kan MS erklær sig for vinder ?
Wii har solgt langt flere?
Desuden har PS2 + PS3 solgt langt flere end Xbox + Xbox360...
Hverken PS3 eller Xbox360 kan følge med Wii !
Test -> Chrome
25. nov. 2008 11:14
#11: Nånå, skal vi nu ikke lade være med at svine folk bare fordi de gamer. Ikke at jeg selv er den vildeste gamer længere, men har da arbejdet i spilindustrien længe, og jeg bryder mig ikke specielt meget om den attitude, skal vi sige det sådan :)
Min samling af AGFA-bånd får din mor til at savle!
25. nov. 2008 11:15
#11) hvorfor tuder du så over prisen hvis du aligevel ikke vil have en? det forstår jeg ikke det er jo tåbligt.
hvis jeg vil have en Bluray afspiller køber jeg da ikke en PS3 og gir doblet så meget for den slf gør man ikke det med mindre man hedder Gaets.
og lavt engi forbrug? og så så har du PC? hmmm, velkommen siger jeg lige.
Mac fanboy - Macbook Air 13" core i7, MacPro 2x Xeon med 4x 22,5" & 2x 27" samsung skærme, iPhone 4S 64GB, iPad2 32GB...
25. nov. 2008 11:18
#13
PS3 og 360 har nogen målgrupper til fælles og nogen ting til fælles i sig selv. Derimod Wii er i en helt anden boldgade. Derfor er det sådan set at konsolkrigen er mellem 360 og PS3.
#6
Hvilket bevis snakker du om? En anden ting jeg undre mig over, er hvorfor du overhovedet skriver i tråde med relevans for MS, når det er tydeligt gang på gang du ikke bryder dig om MS, har du et eller andet behov for at svine MS ved hvilken som helst lejlighed?
Fint du ikke bryder dig om MS, men lad nu være med at skrive sådan noget fis i hver eneste nyhed.
Names are the biggest limitations in this world.
25. nov. 2008 11:23
#11
Det var sgu da den mest idiotiske kommentar nogensinde, du udtaler dig om en spilkonsol som du allerede i forvejen har et hade forhold til, så siger du at du ikke vil ha en fordi de ikke kan nok eller er for dyr og brokker dig over de ikke er et mediecenter.
Det/de er en spilkonsol for fanden da, hvis de ville lave et mediecenter så havde de nok gjort det og ville ha reklameret det som værende et mediecenter, men sjovt nok så siger de det er en spilkonsol fordi det er en spilkonsol.
Jeg kunne også gå ind på macnation og klister op og ned med hvor meget lort Apple laver fordi jeg ikke kan li Apple.
Anyway.. on topic
At kalde sig vinder vil helt sikkert blive smidt tilbage i hovedet på dem en eller anden dag, i mine øjne kommer der aldrig en vinder på konsol markedet med mindre der kun er 1 konsol tilbage.
Desuden så som flere har nævnt så henvender de forskellige konsoller sig til forskellige mennesker så der kommer aldrig en reel vinder.
Mars Needs Women!
25. nov. 2008 11:27
Jeg har selv gamet meget, og nu bliver det højest til et spil starcraft en gang om året, men min point er at når jeg har set de varmeblæsere stå og lege mediecentre i folks hjem bliver jeg lidt irriteret, det skal ikke koste så meget energi at spille en mp3fil eller CD.. Jeg har selv en PSTwo som jeg brugte nede i min bil, jeg valgte ikke at købe en PS3 da den blev for varm til at bygge ind.
Det skal ikke misforståes at jeg godt kan huske hvordan det var at game, men alt med måde, for mange sidder der hele tiden og har ikke andet at lave, det er jeg imod. Jeg har en milliard andre hobbyer, hvilket nok også er grunden til at jeg næsten aldrig gamer mere.
Men at de ikke kan bruges ordentlig til mediecentre er nok bare det jeg irritere mig over, support for mkv filer er da ikke meget at forlange, og så noget smart wifistreaming /N support.
Og til #12.. ja jeg har da også hacket min iphone, men det er da for at det kan fungere i danmark, ellers kører mine apple maskiner som de er tiltænkt, og jeg føler at jeg kan alt.
#15 PC'er er jeg ikke specielt gode venner med mere, men det er nu ikke hardwarens skyld da man kan alt med den, mere XP og vista's, desværre lykkedes det mig ikke at få mit lydstudie op at kører Linux Ubuntu Studio.
#16.. Okay, jeg kan ikke lide Micro$oft, men det er jeg jo ikke ene om. Grundtanken i det jeg prøvede at sige (som også svarer på det #17 skriver) er at de satte prisen ned for at få solgt flere, og derved måtte de føle sig som vindere, men som #17 også så fint siger er der ingen vintere, de har alle (MS, Sony og nintendo) bevist at de kunne klarer sig på markedet, og det er jo sådan set ret godt, at nogle spiludviklere så kun laver spil til nogle af dem, er så lidt synd. but what do I care..
håber ikke jeg har ødelagt jeres humør allesammen.. sry..
Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!
25. nov. 2008 11:31
godt ord igen så
Min samling af AGFA-bånd får din mor til at savle!
25. nov. 2008 11:45
Jeg har, siden den første playstation, været stor fan af sony's spillekasser. Derfor købte jeg også en PS3 da den (endelig) udkom i Danmark. Og ikke siden jeg fik en commodore CDTV, har jeg været så skuffet over et stykke udstyr.
Bortset fra Uncharted (der så i øvrigt er vildt fedt) har jeg endnu ikke fundet et spil der var "lige mig" på PS3. I mellemtiden har jeg oplevet på den gode side af 10 spil jeg var vild med på X360 (en maskine jeg kun købte fordi jeg var træt af at vente på PS3).
Så jeg forstår godt at X360 sælger godt - og selvom jeg hele tiden har regnet med, at PS3 ville sælge meget, meget bedre end X360 når vi engang når til næste generation - så tvivler jeg nu en del.
Maskinen (PS3) er rigtig cool på papiret, men jeg har aldrig oplevet noget så ligegyldigt (i min bog).
Til ovenstående debat, så er jeg i øvrigt gamer, og jeg er stolt af det. Det har beriget mit liv på mange områder og de fleste af mine venner mødes jeg med virtuelt næsten dagligt. Jeg ser det ikke som værende "lame" eller taberen, at være gamer. omvendt ser jeg det som værende noget mere barnligt at se film/tv - da man blot er passiv, men resten indholdet stort set er det samme.
25. nov. 2008 11:52
#20 du har en point omkring det med film.. vil jeg lige tænke lidt over..
jeg ser film når jeg sidder sammen med min familie og venner eller når jeg er træt (simpsons, family guy) hvis jeg har behov for at udfolde mig, ringer jeg til mine venner og tager ud i bandet sammen med dem, hvad skal man med en Wii når man har rigtige trommer ;-) og Guitar hero når man har en rigtig guitar.. ja okay guitarhero er sjovt og jeg har da også nogle stykker, og jeg har en T-shirt på lige nu med logoet på.. men det spiller jeg kun for at lave noget sammen med mine gæster hvis de ikke har prøvet det før, eller de fra tidligere syntes det er sjovt..
Jeg er Microsoft Certified Professional.. og derfor er jeg Apple fanboy!
25. nov. 2008 12:25
Er det måske ikke også lidt fordi at Blueray vandt format krigen. Og derfor er Xboxen ik fremtids sikret! Jeg har personligt lige købt en xbox i sidste uge...bare fordi det var for billigt til at lade være! Og det har været den bedste investering jeg har gjort i år...
Og sådan som markedet ser ud lige nu...Så kan du købe en Wii og en 360 for samme penge som en PS3! Så ærligt talt...jeg har svært ved at forestille mig at en PS3 er så stor en spiilemæssig glæde at den kan slå de to andre på markedet til sammen...
25. nov. 2008 12:53
Jeg tror godt nok Sony får svært ved at hente det tabte, og især at den billigste xbox koster et stykker under det halve af den billigste ps3 betyder meget. For som nogle herinde skriver så købte de den bare fordi den alligevel næsten ikke kostede noget.
Og flere af dem jeg kender har først købt en nu da den blev så billigt, og jeg tror de ville have købt ps3 hvis det var den der var den billigste.
Men jeg håber da Sony får mere vind i sejlene for villle da være skod hvis de ikek var der til at give konkurrence på konsol markedet.
25. nov. 2008 12:54
#22
Ja, Blu ray vandt formatkrigen over HD-DVD, men spørgsmålet er om Blu ray slår filmudlejning over nettet?
Jeg venter personligt bare på Xbox360'eren får de samme muligheder i DK som i UK og USA på det punkt.
Derudover synes jeg Xbox360'eren er en fremragende spilmaskine. Lav pris eller ej.
25. nov. 2008 13:32
#neonman
Smid et punktum ind i din tekst bare en gang imellem. Du skriver jo totalt sort nogengange og det gør det svært at forstå dig :-(
#Hald
Damn hvor er det lamt at påstå at der skal stå Apple på tingene for de virker første gang og så hentyde deres produkter "er åbne". Du ved tilsyneladende INTET om disse konsoller så din undersøgelser kan du godt droppe (f.eks. kan BÅDE Xbox360 og PS3 sagtens afspiller DivX og Xvid).
Og du har selv gamet meget. Well ikke på PS3 eller Xbox360 vel? Hint: Der sker store udviklinger konstant i IT-branchen og gårsdagens erfaringer er ikke en skid værd.
Fint du gider ikke rigtig gaming mere - og ja du har ret i det kan blive et misbrug men vi har mange som godt kan klare sig med et par timer om ugen hvis man har et godt spil. Eller slet ingen hvis der er noget andet at lave. Du behøver ikke anskue gamere som lowlifes som ikke laver andet.
Og hvad mener du med Wifi-streaming? Det understøtter begge konsoller (PS3 endda ud af boxen). Min PS3 streamer endda trådløst video, musik og billeder fra mit NAS uden problemer så sæt dig lige ind i tingene.
En iPhone virker som den er tiltænkt? Hvordan er det lige den er tiltænkt?
- Som mobil-telefon? Hvorfor klarer den så ikke banale ting som MMS?
- Som internet-device? Jamen hvordan går det med at se flash på den?
- Som media-player? Hvorfor kan du så ikke afspille mere end tre formater og kun købt indhold på iTunes?
- Som et kamera? Kan den stadig ikke optage video?
Derimod kan jeg ikke se hvordan PS3 og Xbox360 ikke lever op til de basale ting der er TILTÆNKT til: At spille spil. Som konsoller er der ikke noget som andre maskiner gør bedre eller kan.
Og du kan ikke lide MS. Surprise. Du har en iPhone og har vel udfyldt dine optagelse-papirer i den religiøse sekt der medfølger. Den er godt nok optionel (jeg meldte mig ikke ind under mine Apple-dage) men det er der vist mange som ikke har fattet. Medlemskabet inkluderer selvfølgelig at man skal svine MS ved enhver given og UGIVEN lejlighed. Fik du dit lydstudie til at køre op mod OsX?
25. nov. 2008 15:13
#neonman
Smid et punktum ind i din tekst bare en gang imellem. Du skriver jo totalt sort nogengange og det gør det svært at forstå dig :-(#Hald
Damn hvor er det lamt at påstå at der skal stå Apple på tingene for de virker første gang og så hentyde deres produkter "er åbne". Du ved tilsyneladende INTET om disse konsoller så din undersøgelser kan du godt droppe (f.eks. kan BÅDE Xbox360 og PS3 sagtens afspiller DivX og Xvid).Og du har selv gamet meget. Well ikke på PS3 eller Xbox360 vel? Hint: Der sker store udviklinger konstant i IT-branchen og gårsdagens erfaringer er ikke en skid værd.
Fint du gider ikke rigtig gaming mere - og ja du har ret i det kan blive et misbrug men vi har mange som godt kan klare sig med et par timer om ugen hvis man har et godt spil. Eller slet ingen hvis der er noget andet at lave. Du behøver ikke anskue gamere som lowlifes som ikke laver andet.
Og hvad mener du med Wifi-streaming? Det understøtter begge konsoller (PS3 endda ud af boxen). Min PS3 streamer endda trådløst video, musik og billeder fra mit NAS uden problemer så sæt dig lige ind i tingene.
En iPhone virker som den er tiltænkt? Hvordan er det lige den er tiltænkt?
- Som mobil-telefon? Hvorfor klarer den så ikke banale ting som MMS?
- Som internet-device? Jamen hvordan går det med at se flash på den?
- Som media-player? Hvorfor kan du så ikke afspille mere end tre formater og kun købt indhold på iTunes?
- Som et kamera? Kan den stadig ikke optage video?
Derimod kan jeg ikke se hvordan PS3 og Xbox360 ikke lever op til de basale ting der er TILTÆNKT til: At spille spil. Som konsoller er der ikke noget som andre maskiner gør bedre eller kan.
Og du kan ikke lide MS. Surprise. Du har en iPhone og har vel udfyldt dine optagelse-papirer i den religiøse sekt der medfølger. Den er godt nok optionel (jeg meldte mig ikke ind under mine Apple-dage) men det er der vist mange som ikke har fattet. Medlemskabet inkluderer selvfølgelig at man skal svine MS ved enhver given og UGIVEN lejlighed. Fik du dit lydstudie til at køre op mod OsX?Trentors (#25)
den var sweet den der champ!!! hehe :)
25. nov. 2008 15:27
#25
Kunne virkelig ikke have skrevet det bedre selv:) jeg er ikke selv fanboy af nogle mærker jeg ser dem alle som potencielle, men til mit daglige brug af it er windows nu engang det bedste for mig..
Med hensyn til konsollerne.. jeg har selv en xbox360 netop pågrund af prisen..
jeg har prøvet ps3 rimelig intenst da min bedste buddy har en og HELT ærligt.. det med at der er mere kraft i ps3 er da rigtigt! men kan man se det på f.eks. grafikken?!? der er sikkert mange ps3 fanboys herinde hehe men tænk jer nu rigtig rigtig godt om før i svarer!
kan man se nogen grafisk forskel på xbox360 og ps3? fordi jeg kan virkelig ikke.. jeg har kigget mange gange men stadig ingen forskel i mine øjne?
og det med at ps3 kun bruger 40% af sin kraft eller hvad f.. alle ps3 fanboys skriver må i altså længere ud på landet med! ja det kan da godt være at den har meget mere cpu kraft og saft at arbejde med end den egentlig gør men vil dette have en indflydelse på det grafiske som jo netop indebærer spil? ja det vil det bare næsten ingen ting:) en cpu kan ikke trække det grafik som bliver udgivet i spillene idag.. og lets face it ps3's grafikkort er jo ikke bedre end xboxens så vidt jeg ved(correct me if i'm wrong)?!?!?
Der kom jeg vidst til at lyde lidt som en fanboy alligevel det beklager jeg og det er jeg faktisk ikke, er bare så træt af de folk som beskytter deres ps3 som var det deres liv.
Det gælder selvfølgelig også dem som gør det samme med deres xbox..
let's face it! de er begge fantastiske, de har begge mangler og de har begge pludser.. så må man jo gøre op med sig selv hvor meget man gider betale for de forskellige ting..
www.360firmware.dk - opdatering af firmware fra 200,-
25. nov. 2008 16:11
Jeg har X360 og PS3.
Min X360 er min primære spillekonsol og PS3 er min primære Blu-ray afspiller....
Jeg køber kun eksklusive spil til PS3en, alle andre spil bliver købt til X360. Grafiktests bliver gang på gang vundet af X360 og Xbox Live kører en hel del bedre end PSN. Jeg giver 250,- for 13 mdr Live og det synes jeg er ganske fint når man tænker på hvor god servicen er i forhold til PSN.
On-Topic:
Savner sgu lidt Xbox1 når jeg læser sådan en nyhed.. Softmodding var nemt og der var et KÆMPE udbud af homebrew apps.. Ingen af de nye (next-gen) maskiner kan brydes på samme måde.. PS3en har mulighed for Linux installation, men det er mildest talt spild af gode cpu-kræfter:-/
"Man skal ikke kaste med terninger, hvis man selv bor i Las Vegas"
25. nov. 2008 17:15
Jeg spiller også uden at diskriminere gerne både Xbox360 og PS3. Men jeg må altså rette dig i at så godt som alle spil skulle afvikles grafisk bedre på Xbox 360. Du får det faktisk til at lyde som om det falder ret ensidigt ud.
Eksempelvis kan nævnes at f.eks. Colin McCray's Dirt og Assasins Creed som f.eks. afvikles mere flydende på PS3 end på XBox360, eller Orange Box eller Elder scrolls har pænere grafik på PS3, grundet flere light-effects eller bedre anti-aliasing.
Xbox vinder ofte sammenligninger på basis af en højere default luminans eller falske billedinformationer grundet brug af component signal frem for HDMI (som giver via falske informationer i behandlingen af signalet giver et billede som af nogle subjektivt opleves som et skarpere billede - Noget tilsvarende er kendt fra video i almindelighed). Oftest er grafikken i spillene dog helt og aldeles den samme, evt blot med forskellig grader af luminans, noget som en idiosynkratisk indstilling af TV'ets farveindstilling kan rette op på.
25. nov. 2008 18:22
#29:
Jeg spammer dig lige med et par links som jeg synes du burde læse:
http://www.gamespot.com/search.html?qs=xbox+360+ps3+comparison#guide
http://www.computerandvideogames.com/article
.php?id=199997&site=psm
http://www.pcvsconsole.com/comparisons/xbox-360-vs-ps3-gpu/
Jeg har selv købt Orange Box til PS3 da jeg synes at grafikken var "slightly" mere realistisk. Oblivion kan du ikke inddrage da det kom 1 år efter til PS3 og de har lavet en hel del mere ved det på det år.. Mine ovenstående links "beviser" at X360 er en bedre konsol grafikmæssigt end PS3 og det ksan hverken du eller andre modbevise. PS3 er en god maskine ingen tvivl men X360 er bare en tand bedre ang spil..
"Man skal ikke kaste med terninger, hvis man selv bor i Las Vegas"
25. nov. 2008 18:50
#24 Ja...det er en helt anden snak! Tror heller ikke på at Blueray nogensinde når at slå igennem, før du lejer alt på nettet!!! Prøv lige at overveje hvor mange dvdafspillere og film man skal have vippet af pinden først!! :D Det er slet ik for sjov...
#28 Jeg har også stadig min gamle xbox stående, det har været en af mine bedste investeringer igennem tiden! Købte den brugt for 650, købte en harddisk for 200 og og 2 controllere for 150 stykket...Så er den softmoddet med XBMC, hvor jeg har streamet film, musik og billeder på den! Og så kan jeg slet ik begynde at beskrive hvor mange timer jeg har brugt den, både alene og til at spille med vennerne...Det kan en PC altså bare ikke være med til!!!
Men det eneste der kan irritere mig ved xboxen, er at man ik kan få et ordentligt slås spil til...For satan der mangler et Tekken til Xbox! Der er nogle versioner, men det er bare ik det samme...Håber det der nye spil der kommer med Marvel!? mod !? det bliver godt...
25. nov. 2008 22:38
#31
Tekken 6 er annonceret til x360 :-D
http://railgun.newz.dk/tgs-tekken-6-annonceret-til-xbox-360
Ellers kan DOA4 sagtens underholde et par timer.
Every time I type 'win', I loose ...
26. nov. 2008 03:11
Mine ovenstående links "beviser" at X360 er en bedre konsol grafikmæssigt end PS3 og det ksan hverken du eller andre modbevise
Det kan lige så lidt modbevises, som det kan bevises. Det er som jeg skrev at Xbox360 ofte vinder sammenligninger på basis af en højere default luminans og vibrance, som sammenligningerne også klart viser. Men oftest er selve grafikken og textures i spillene dog helt og aldeles den samme, evt blot med forskellig grader af luminans og vibrance. Det kan samtidig med at det kan få billedet til at se mere blødt ud, også få textures til at se mindre fremtrædende og dæmpede ud, selv om de er tegnes i samme grad. Det er altsammen noget som en idiosynkratisk indstilling af TV'ets farveindstilling oftest kan rette op på, med resultatet at spillet fra at se mere "støvet" ud, så ender med at se mere "realistisk", og mindre "digitalt" ud. Det handler altså alt i alt om idiosynkratiske præferencer angående hvad man syntes ser bedst ud. Og lige som med TV i butikken, er de mest kunstigt pumpede farver så oftest dem der har den største WOW effekt, selv om det ikke nødvendigvis er det mest indelvende og realistiske.
Skal man reelt se på hvilke spil der kører bedst på hvilken platform handler det mere om hvilke lighteffects der er brugt, eller hvor høj og stabil framerate der er. Og det er meget forskelligt fra spil til spil hvor det klarer sig bedst, og er ingenlunde ensidigt.
Her er det så rigtigt nok en faktor at mange udviklere i starten har kæmpet med at finde ud af programmeringen af den nye konsol, som har givet dem mange problemer og issues til sammenligning med DirectX på Xbox. I enkelte spil har det betydet at der *har* været skruet ned for textures for at opnå tilpas framerate, og så vinder Xbox360 for det spils vedkommende. Men det er af programmørerne forventet at efterhånden som udviklerne begynder at blive bedre til at programmere og udnytte PS3's krafter, vil billedet vende. Jeg tror dog fortsat selv at langt de fleste spil vil have de samme grafiske elementer.
26. nov. 2008 09:55
Her er den mest objektive sammenligning af de 2 konsoller som jeg har læst (11 sider):
http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?cpage=1
Den går virkeligt i dybden. Så forbered dig på at læse om de tekniske detajler.
I bund og grund vinder Xbox'en på grafikfronten da dens GPU er suverænt overlegen PS3'erens.
Den er mere effektiv per clock cycle, og kan levere 4x AA nærmest gratis - noget de fleste spil benytter sig af.
Det kan PS3'erens desværre ikke.
Nå men jeg gider ikke opsummere det hele her. ;)
Ps. Jeg har alle 3 konsoller.
26. nov. 2008 14:29
#34
Well den er jo ret gammel den artikel. Skrevet før PS3 udkom.
Hans tal er forkerte og han kalder Heavenly Sword imponerende (hvilket ikke mange er enig i). Desuden skriver han at AI skal køres på PS3's PPE men Insomniac har fået det til at køre på en af SPE'erne.
Desuden kommer han med dumme analogier og undervurderer virkelig Blu-Ray som spilformat. Spil som MGS4 bruger det fuldt ud.
Anyways. Det var for tidligt at komme med sådan en artikel og der mangler mange kilder på hardwaren så meget et antagelser eller viden om det ene produkt alene.
PERSONLIGT syntes jeg at grafikken på PS3 og Xbox360 er meget ens. På spil som udkommer på begge platforme er der altså ofte næsten ingen forskel. Derfor holder hans udsagn heller ikke stik - så "suverænt overlegen" er jo absurd.
En ting er sikkert. Xbox360 spillene har været flotte fra dag et men PS3 var længere om det og spillene er blevet meget flottere. Det viser at udviklerne er ved at få styr på maskinen og alene at et spil som Resistance 2 klarer 60 personers multiplayer uden problemer viser at Cell CPU'ens kræfter kan være interessante når de tæmmes. Det påvirker ikke grafikken nødvendigvis men der er andet end grafik jo.
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.